Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Rada pro vysílání kritizuje Primu za reportáž o zásahu v Mladé frontě

Policisté v září v Košířích zabavili počítače a další věci. Foto: Michal Šula / Mafra /Profimedia.cz.

Policisté v září v Košířích zabavili počítače a další věci. Foto: Michal Šula / Mafra /Profimedia.cz.

Regulační Rada pro rozhlasové a televizní vysílání kritizuje televizi Prima za zpravodajské tvrzení, že zářijový zásah v budově, kde sídlí i vydavatelství Mladá fronta podnikatele Františka Savova (vydává deník E15 nebo časopisy Euro, Profit či Strategie), souvisel s činností tohoto vydavatelství. „Dle následného vyjádření mluvčí vydavatelství žádný policejní zásah v této budově neprobíhal,“ argumentuje rada.

Od Primy požaduje vysvětlení reportáže z letošního 16. září a také s ní zahájila správní řízení, které může vést až k pokutě. „Redaktor v této reportáži vyvozuje vlastní závěry, tedy že policejní zásah ze dne 13. 9. 2013 souvisel s činností nebo osobami z vydavatelství Mladá fronta, a to na základě nepotvrzených anonymních výpovědí a domněnek. Svá tvrzení dokládá spekulacemi anonymních osob. Provozovatel se tak odchýlil od zásad objektivity a vyváženosti,“ uvedla rada po své schůzi minulý týden.

Protikorupční policie v září v souvislosti se zásahem v pražských Košířích zadržela kvůli krácení daní devět lidí, nikoho tehdy neobvinila. Policie zasahovala v budově v Košířích, kde sídlí mimo jiné tiskárna Europrint, redakce E15 a týdeníku Euro, případ ale podle detektivů nesouvisí s novinářskou činností.