Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

Rada pro vysílání kritizuje Primu, že nezve do diskusí komunisty

Žádný zástupce KSČM nebyl v průběhu čtyř měsíců vysílání pořadu Partie hostem tohoto politicko-publicistického pořadu.

  • ČTK
  • 22. 04. 2011 08:26

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) kritizuje komerční televizi Prima a Českou televizi za nevyváženost ve zpravodajství a publicistice. Například v diskusním pořadu Partie údajně Prima porušuje zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, protože do něj od počátku prosince do konce března nepozvala zástupce KSČM.

“Došlo ke zvýhodnění politických stran ODS, ČSSD, TOP 09 a VV oproti páté parlamentní straně KSČM tím, že žádný její zástupce nebyl v průběhu čtyř měsíců vysílání pořadu Partie hostem tohoto politicko-publicistického pořadu,” uvedla RRTV v tiskové zprávě ze své schůze tento týden.

Prima tím podle rady porušila povinnost zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech byly dodržovány zásady objektivity a vyváženosti. V celku vysílaného programu nesmí být jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, “a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě”.

RRTV kritizuje Primu za nevyváženost i v dalších pořadech, například v Soukromých dramatech nebo v Krimi plus. V prvním případě prý v příspěvku Exekuce odvysílaném 29. března televize porušila povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Prima nechtěla vyjádření RRTV v této chvíli komentovat. “Vyčkáme na písemné vyhotovení předmětného rozhodnutí a následně zvážíme další kroky,” uvedla její mluvčí Jana Mrákotová.

České televizi rada za porušení objektivity udělila pokutu 50 tisíc korun. Konkrétně šlo o referování o výsledcích arbitráže spojené s televizním programem TV3. V souvislosti s touto reportáží rada píše o “kusých informacích poskytnutých bez vysvětlujících souvislostí”.

“Provozovatel se tak dopustil porušení povinnosti, která uložila zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti,” konstatovala rada.