Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Rada pro vysílání vyčítá ČT reklamu na hlavním kanálu

Jde o dva spoty před vyhlašováním cen TýTý.

TýTý loni uváděl Karel Šíp

Vyhlašování cen TýTý loni uváděl Karel Šíp

Rada pro vysílání kritizuje Českou televizi za to, že loni 27. dubna ve 20:04 zařadila do programu ČT1 blok reklamy, o celkové stopáži 45 vteřin, čítající dva reklamní spoty – jeden na pivo Pilsner Urquell, druhý na hypotéku od Komerční banky. Šlo o reklamní propagaci před vyhlašováním cen televizní popularity TýTý.

Regulátoři vysílání upozorňují, že reklamní blok se dvěma spoty byl od ostatních částí vysílání na začátku a na konci oddělen znělkou. Tím televize podle rady porušila zákon, protože ten zakazuje vysílat na programu ČT1 reklamu, s výjimkou reklamy v přímém spojení s vysíláním kulturní či sportovní události. Česká televize argumentuje, že právě to byl tento případ.

„Česká televize je přesvědčena, že zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání neporušila. V daném případě šlo o zařazení dvou reklamních spotů na programu ČT 1, v přímé souvislosti s vysíláním přímého přenosu z akce Týtý, která podle názoru České televize událostí kulturní je,“ reagovala mluvčí ČT Alžběta Plívová.

„Odvysílání reklamy bylo nezbytnou podmínkou k získání vysílacích práv k televiznímu vysílání pořadu. Tedy tak, jak to stanoví zákon. Rada vedla správní řízení od 17. června 2013. Česká televize se následně ve správním řízení podrobně vyjádřila a nyní očekává, jak se Rada pro rozhlasové a televizním vysílání s námitkami České televize v avizovaném upozornění na údajné porušení zákona vypořádá,“ popsala mluvčí.

Rada pro vysílání má nepovolené formy reklamy v televizním vysílání jako jedno z hlavních témat regulace. Třeba nejsledovanější komerční kanál, televizi Nova pokutovala za poslední měsíc dvakrát. Na jedné schůzi udělila 50.000 Kč pokuty za to, že sponzorský vzkaz připomínal spíš reklamní spot, na další teď opět 50.000 Kč, neboť „oznámení o sponzorování programu nesmí být vysíláno v upoutávkách na pořad, v průběhu pořadu a bezprostředně před začátkem nebo po ukončení pořadu“.

Nova podle rady porušila zákon tím, že oznámení o sponzorování programu společností OKHP Oční klinika odvysílala bezprostředně před začátkem hlavní večerní zpravodajské relace Televizní noviny. Jde o starší kauzu, týká se večerních zpráv ze 4. září 2012.