Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Rada zahájila správní řízení kvůli zařazování hudby na české BBC

  • ČTK
  • 18. 10. 2013 17:04
Novým majitelem BBC je francouzský koncern Lagardere, jehož českou pobočku řídí Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz, Stanford

Majitelem tuzemské BBC je francouzský koncern Lagardere, jehož českou pobočku řídí Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz, Stanford

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s provozovatelem stanice BBC kvůli možnému neplnění licenčních podmínek, konkrétně zařazováním hudby v dopoledním a odpoledním rozhlasovém bloku. Z licenčních podmínek přitom vyplývá, že v tuto dobu stanice může vysílat pouze zpravodajství, publicistiku, vzdělávání, sport či zábavu. Vyjádření společnosti BBC Radiocom ČTK shání.

Vysílací rada již na zařazování hudby v rozporu s licenčními podmínkami upozornila společnost BBC Radiocom letos v červnu. Firma Lagardere Active ČR, která provozovatele vlastní, se tehdy bránila tím, že hudbu považuje za součást zpravodajských a informačních rádií, a nevidí proto důvod, proč by nemohla být i na BBC. RRTV tentokrát vychází z obdobné analýzy programu, a to z letošního 11. září. V zahájeném správním řízení nyní posoudí vyjádření provozovatele a rozhodne o případném vydání upozornění nebo udělení pokuty.

Rada by měla také rozhodnout o žádosti na změnu licenčních podmínek, kterou provozovatel stanice podal po jejím letošním převzetí. Podle předsedkyně RRTV Kateřiny Kalistové je ale nutné nejprve vyčkat na ukončení soudního sporu s Českým rozhlasem kvůli samotnému převodu stanice pod Lagardère, což nyní posuzuje Nejvyšší správní soud. Výsledek by podle odhadů rady mohl být znám do konce roku, možná na začátku příštího. „A pak hned budeme rozhodovat o té žádosti o změně licenčních podmínek,“ řekla dnes ČTK Kalistová.

Stanice BBC v minulosti spolupracovala s Českým rozhlasem a Rádiem Česko, po jejím převzetí firmou Lagardere ale byla tato spolupráce ukončena. Český rozhlas s převodem nesouhlasil, a obrátil se proto na soud.