„Nezvykle vysoká počet stížností“ přišel české Radě pro reklamu na kampaň startupu Twisto, v níž vystupuje fiktivní postava pojmenovaná Twistus Spasitel. Ježíš Twistus se tak už lidem zjevovat nemá. Doporučila to Arbitrážní komise Rady pro reklamu. „Kontroverzní tvář kampaně českého startupu Twisto se vzezřením Ježíše se měla na televizi Prima objevit po Novém roce, na doporučení rady ji ale televize nespustí. Podle rady hrubě uráží náboženské cítění spotřebitelů,“ oznámil za Twisto mediální zástupce Jan Husták. „Proti rozhodnutí se budeme bránit,“ doplnil.
Verdikt Rady pro reklamu ohledně Twista
Platební ekosystém Twisto umožňuje odložit platbu za nákupy na internetu až o 45 dní bez poplatků, stojí za ním nizozemská ING Group, rakouská pojišťovna Uniqa, investiční skupina Enern, polský investor Cezary Smorszczewski, finančně-poradenská společnost Partners, Miton, Tomáš Čupr a zakladatel Michal Šmída. Inkriminovaná kampaň Twista je dílem agentur Symbio a Yinachi. První části kampaně - teasery a sponzorské vzkazy - se vysílaly na televizi Nova a na videoserveru YouTube.
Twisto se podle Hustáka snaží o inovaci zažitých standardů placení, proto ji zastřešilo provokativní komunikací s nadsázkou. „Mrzí nás, že Rada pro reklamu označila naše spoty za hrubě urážlivé, s čímž nesouhlasíme. Naším záměrem nikdy nebylo jakýmkoli způsobem urážet či zesměšňovat Ježíše Krista ani napadat církev. Přiznáváme, že náš Twistus Splatitel je lehce na hraně, jsme ale přesvědčeni, že ji nijak nepřekračujeme. Považujeme domnělou podobnost s postavou Ježíše Krista za jasně rozpoznatelnou nadsázku. Zákaz reklamy je pro nás značnou komplikací a máme z toho pocit, že jsme se objevili v nové éře cenzury. Nevěřil bych, že se v zemi, kde je 80 % ateistů a platí svoboda slova, může něco takového stát,“ uvedl Lukáš Janoušek, šéf marketingu Twista.