V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Radě vadí reklamní minipořad ČT1 s Pawlowskou

Regulátor kritizuje praxi České televize, která místo reklamy zakázané na ČT1 vysílá propagační pořady obalené sponzorskými vzkazy.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s Českou televizí kvůli „minipořadu“ s Halinou Pawlowskou propagující kuchyňský robot. Ačkoliv nebyl jako reklama označen, naplňoval údajně její znaky. Navíc byl umístěn na programu ČT1, kde může být reklama pouze ve vyjmenovaných případech. Rada zároveň vydala několika televizním a rozhlasovým firmám upozornění na porušení zákona, informovala rada po své schůzi tento týden.

Do pozornosti rady se dostal pořad Minutky paní Haliny - Robot, který televize odvysílala 14. prosince od 19.59. Podle radních mohlo jít spolu s označením sponzora o audiovizuální celek, jehož cílem bylo propagovat celokovový kuchyňský robot. „Vytváří reklamní celek, respektive reklamu, která však byla do vysílání zařazena tak, že nebyla pro diváka jako reklama rozeznatelná a jako reklama nebyla ve vysílání oddělená od ostatních částí vysílání,“ míní vysílací rada.

Podobné minipořady jsou součástí kampaně značky Eta, ve vysílání se objevovaly i tento týden.

V dalším bodu upozornila na to, že Česká televize tento pořad odvysílala na programu ČT1. V případě, že by šlo o reklamu, mohl by být porušen zákon, který ji umožňuje vysílat pouze na stanicích ČT2 a ČT Sport. Na programu ČT1 stejně jako na zpravodajské ČT24 to lze pouze v případě přenosu kulturní či sportovní události, „je-li vysílání takové reklamy nezbytnou podmínkou k získání práv“.