Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Radek John bude na televizi Barrandov. Šéf Týdne popírá svá slova, že ho najal i do časopisů

„John nebude vedoucím publicistiky časopisů Týden a Instinkt a nebude jakýmkoli způsobem ovlivňovat chod jejich redakcí,“ sdělil dnes vydavatel.

Předseda Věcí veřejných a poslanec Radek John bude pro vydavatelství Empresa Media připravovat televizní pořad, který se má vysílat na stanici Barrandov. Chod redakcí časopisů Týden a Instinkt téhož majitele ovlivňovat nebude, tvrdí v dnešní tiskové zprávě šéfredaktor Týdne a člen představenstva vydavatelství František Nachtigall. Včera přitom oficiálně uvedl, že „Radek bude významnou posilou nejen pro Týden a Instinkt, ale i pro další plánované projekty do budoucna“.

Nachtigall dnes také řekl Českému rozhlasu, že nabídka exministrovi přišla z jeho strany: „Já jsem pana Johna oslovil a já jsem se s ním dohodl, a samozřejmě tak jako u všech redaktorů, zástupců šéfredaktora, editorů byl informován vlastník, protože jsou to jeho peníze, které platí na honorářích či mzdách.“

John ve středu oznámil, že post v čele Věcí veřejných opustí. Ještě dnes ale na tiskové konferenci ale řekl, že nevidí problém v tom, že bude poslancem a předsedou sněmovního Výboru pro bezpečnost a zároveň šéfem publicistiky v Empresa Media. Zároveň zůstává členem mandátového a imunitního výboru a je také členem komise pro kontrolu Generální inspekce bezpečnostních sborů. Vedle toho je členem celkem 25 meziparlamentních skupin pro spolupráci Česka s jinými zeměmi.

Někteří politici, včetně prezidenta Václava Klause, tím byli překvapeni. Předseda poslanců vládní TOP 09 Petr Gazdík dokonce vyzval Johna ke složení mandátu a chce jeho odvolání z bezpečnostního výboru. Podle premiéra a předsedy ODS Petra Nečase nemůže Sněmovna postupovat jinak, než „odvolat pana Johna ze všech funkcí, ze všech pozic, včetně výborů, ve kterých je“. „Jsem přesvědčen, že toto skandální propojení politiky, byznysu a médií nemůže pokračovat,“ sdělil Nečas ČT a iDnes.cz.

Místopředsedkyně Věcí veřejných Kateřina Klasnová v Interview ČT24 prohlásila, že ve funkci poslance a novináře žádný střet zájmů nevidí: „Jako místopředsedkyně strany bych byla proti tomu, aby Radek John opustil post poslance, a to z jednoho prostého důvodu: za něj by nastoupil Kamil Jankovský, to je v této chvíli ministr pro místní rozvoj a přeběhlík, který přešel z Věcí veřejných k pseudostraně LIDEM a který podporuje vládu.“

Minimálně šest redaktorů Týdne dnes podalo výpovědi, Českému rozhlasu to řekl jeden z nich, komentátor Martin Fendrych.

Vydavatelství Empresa Media pak odpoledne informace o Johnově angažmá změnilo, a to právě „na základě emotivních reakcí ze strany politiků, novinářské obce i části veřejnosti,“ uvedl Nachtigall. „Pokud Radek John napíše článek a nabídne jej časopisům Týden a Instinkt, bude k tomuto materiálu přistupováno stejně, jako kdyby jej napsal jakýkoli politik,“ doplnil. „Radek John navíc už nebude předsedou strany, podle dostupných informací ani členem bezpečnostního výboru,“ naznačil šéf Týdne, že John bezpečnostní výbor opustí.

Podnikatel Jaromír Soukup, který Empresa Media ovládá, situaci komentovat nechtěl. „Ke krokům vydavatelství se vyjadřovat nebudu a nechci,“ sdělil ČTK.

Stanovisko k angažmá Radka Johna ve vydavatelství EMPRESA MEDIA

V Praze, 1. listopadu 2012 - Na základě emotivních reakcí ze strany politiků, novinářské obce i části veřejnosti na zprávy o angažování Radka Johna se vydavatelství EMPRESA MEDIA rozhodlo upřesnit zkreslené informace, které se objevily ve zpravodajství některých médií.

Těší nás, že jsme pod drobnohledem konkurence a zároveň kvitujeme ostré reakce představitelů české politické scény, že se „jeden z nich“ vrací k novinářské činnosti obohacen o zkušenosti z nejvyšší politiky. Je fascinující, jak se čeští politici neustále snaží tvrdit, že v parlamentu se disponuje tajnými informacemi. Jednání sněmovny jsou veřejná a v tomto případě střet zájmů tedy rozhodně nehrozí. Radek John navíc už nebude předsedou strany, podle dostupných informací ani členem bezpečnostního výboru. Bude tedy „pouze“ opozičním poslancem. Navíc Radek John má za sebou velmi úspěšnou novinářskou kariéru, která trvala prakticky 30 let. Proti tomu jsou tři roky politického angažmá triviální.

Chápu, že politici jsou zděšení z toho, že doteď vynášeli kuloární informace tajně „svým“ novinářům a najednou je tu někdo, kdo stejné informace má a sám je také pod svým jménem a veřejně chce využít.

K dosud publikovaným informacím, které obsahovaly řadu závažných nepřesností, vydává EMPRESA MEDIA toto stanovisko, shrnuté do čtyř bodů:

  • Radek John nebude vedoucím publicistiky časopisů TÝDEN a INSTINKT a nebude jakýmkoli způsobem ovlivňovat chod jejich redakcí.
  • Radek John je počínaje 1. listopadem 2012 externím spolupracovníkem vydavatelství EMPRESA MEDIA.
  • Jeho angažmá ve vydavatelství EMPRESA MEDIA bude spočívat především v přípravě nového publicistického televizního formátu.
  • Pokud Radek John napíše článek a nabídne jej časopisům TÝDEN a INSTINKT, bude k tomuto materiálu přistupováno stejně, jako kdyby jej napsal jakýkoli politik, ať už prezident republiky, či ministr financí – redakce zhodnotí, zda bude mít jeho otištění pro čtenáře nějaký přínos.

František Nachtigall
šéfredaktor časopisu TÝDEN a člen představenstva EMPRESA MEDIA a.s.

Radek John novou redakční posilou EMPRESA MEDIA

PRAHA (31. října 2012) – Vydavatelství EMPRESA MEDIA získává novou posilu do týmu investigativních novinářů. Dne 1. 11. 2012 nastupuje jako vedoucí publicistického oddělení pan Radek John. “Jsem rád, že jsme se s Radkem domluvili a že bude pracovat pro nás. Radek John za svou novinářskou kariéru dokázal odhalit spoustu nešvarů, korupce. V Česku asi není novinář, který by měl na svém kontě tolik psaných či televizních reportáží, úspěšných knih, filmových scénářů. Jsem přesvědčen, že Radek bude významnou posilou nejen pro Týden a Instinkt, ale i pro další plánované projekty do budoucna,” řekl k tomu šéfredaktor Týdne František Nachtigall.