Radim Pařízek a Vladimír Železný představili plány se svou digitální televizní sítí 4

Vladimír Železný. Foto: ČTK/Kartal Aleš

Vladimír Železný. Foto: ČTK/Kartal Aleš

Digitální televizní vysílací síť 4 má k 30. červnu sahat k 73,7 % obyvatel České republiky, do října pak k 85,9 %, respektive na 77,2 % území republiky, v konečné podobě sítě. Na dnešní tiskové konferenci v Praze to oznámili ostravský mediální podnikatel Radim Pařízek a někdejší šéf televize Nova a europoslanec Vladimír Železný, kteří spolu vlastní společnost Digital Broadcasting, operátora čtvrté sítě.

Podle Železného slov dnes ročně jde do lokálních televizí 320 milionů Kč z erárních peněz od samospráv. „Koukatelné regionální televize“ mohou podle slov exředitele Novy vzniknout jedině, když se „vyvážou z tohoto vazalství“. To bude prý možné s regionálně rozlišitelnou reklamou v síti 4 - s celostátně totožným sdělením, ale s různými údaji o lokálních prodejcích.

Úvodní slovo Vladimíra Železného: Jako první budeme umět spojit celoplošnou brandovou reklamu s regionální prodejní

Novinářům se zároveň v nové manažerské roli představil Martin Roztočil, někdejší ředitel úseku vysílacích služeb konkurenčních Českých Radiokomunikací, které provozují nebo zajišťuje provoz tří ostatních televizních sítí. Nyní pracuje v týmu Digital Broadcasting.

„Zaručujeme, že vždy a za všech okolností budou naše ceny za šíření minimálně o třetinu levnější, než u kterékoliv kompetitivní sítě,“ prohlásil Pařízek. Celoplošná síť má sestávat ze 13 krajských multiplexů a Pařízek s Železným tvrdí, že využívají „o generaci pokročilejší technologie“ než konkurence, a zároveň nebude nutné pro příjem jejich sítě natáčet antény jinam - to se prý dotkne jen „minimální části obyvatel ČR“.

Digital Broadcasting podle regulačního Českého telekomunikačního úřadu momentálně pokrývá jen 22,7 % území republiky. Konkrétně vysílá ze dvou stanovišť v Praze (pokrytí 99,9 % metropole plus 15,8 % středních Čech), jednoho v Brně (41,9 % Jihomoravského kraje) a jednoho v Ostravě (39,3 % Moravskoslezského kraje).

Firma dříve uvedla, že dosahuje k 27,6 % obyvatel. Dnes pak oznámila, že na přání konkrétních zákazníků a s jejich investicemi bude v roce 2013 schopná zvýšit pokrytí nad rámec svého plánu až na 98 %.

Společné podnikání

Pařízek a Železný založili společnou firmu Pohoda Top Media letos v únoru, Pařízek v ní drží 66 %, Železný 34 %. Oficiálně v březnu se pak Železný stal také minoritním podílníkem ve firmě Digital Broadcasting, která provozuje čtvrtou vysílací síť digitální televize - má v ní 24 %, zbylých 76 % patří Pařízkovi prostřednictvím jeho společnosti Rádio Čas.

Podle údajů veřejně dostupných z veřejného obchodního rejstříku měla Digital Broadcasting v letech 2007 až 2009 kumulovanou ztrátu 248 tisíc Kč a zanedbatelné tržby. Účetní závěrky za léta 2010 a 2011 zatím nezveřejnila.

Práva na provozování čtvrté digitální sítě Digital Broadcasting získala letos v lednu od české pobočky telekomunikačního operátora Telefónica. Ten byl původním provozovatelem sítě, nerozvíjel je ale podle vládního harmonogramu a nyní se údajně hodlá soustředit „plně na telekomunikační a ICT služby“.

Právě 30. června, dokdy hodlá Digital Broadcasting expandovat, by podle šéfa ČTÚ Pavla Dvořáka (byl též přítomen na dnešní tiskové konferenci Pařízka a Železného) je termínem, kdy by úřad kvůli nečinnosti operátora začal Telefónice přidělené kmitočty sítě 4 odebírat.

Ozvala se také konkurence

Jen několik hodin před dnešní tiskovou konferencí se novinářům připomněly konkurenční České Radiokomunikace sdělením, že digitální síť 3 provozovaná její společností Czech Digital Group pokrývá 95,7 % obyvatelstva, respektive 93,5 % území České republiky.

Finální pokrytí ČR digitální sítí 3

Finální pokrytí ČR digitální sítí 3

V síti 3 vysílají Prima Love, Metropol TV, TV Zak, Genus Plus, ostravská televize Polar, TV Vysočina a křesťanské Rádio Proglas. „Obchodní jednání s dalšími televizními společnostmi probíhají. Například v regionu jižních Čech již došlo k dohodě s TV Gimi, která zahájí vysílání v průběhu června,“ tvrdí společnost.

Radiokomunikace přitom přesvědčují, že také ony nabízejí malým televizím příznivé ceny, vysílání jen na vymezeném území, regionální vstupy do hlavního programu nebo celoplošné vysílání s časovým sdílením vysílání dvou televizních subjektů.

Sdílejte