Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Rádio BBC opouští i redaktoři Kreuzerová a Mikšovic a produkční Řezáčová. Hledá se řádný šéf

„Chceme dělat informace pro byznys. Nechceme dělat další veřejnoprávní médium, nechceme další Rádio Česko,“ říká šéf Frekvence 1, který zatím řídí zpravodajské vysílání BBC v češtině.

Novým majitelem BBC je francouzský koncern Lagardere, jehož českou pobočku řídí Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz, Stanford

Novým majitelem tuzemské BBC je francouzský koncern Lagardere, jehož českou pobočku řídí Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz, Stanford

Z rádia BBC/Zet teprve čtvrt roku pod novým provozovatelem, koncerem Lagardere (provozuje taky stanice Frekvence 1, Evropa 2 či Bonton) se rozhodli odejít další lidé - redaktorka Barbora Kreuzerová, tvůrce magazínu Koktejl Alexandr Mikšovic a produkční Marie Řezáčová, která je poslední z těch, jež do nového vysílání pod značkou BBC přišli z veřejnoprávního Rádia Česko, zrušeného Českým rozhlasem ke konci února. Končit má taky Zora Neoralová, která pro stanici překládala zprávy BBC World Service.

Už před pár dny ohlásili odchod nejvýraznější postavy, které do týmu Lagardere pro vysílání BBC přišli z Rádia Česko - moderátor Ondřej Černý a editor Petr Nosálek. Podobně jako ostatním se jim příčila hlavně čerstvě zveřejněná inzertní nabídka, v níž Lagardere slibuje inzerentům za nízké peníze možnost natočit a umístit do programu propagační krátké pořady a rozhovory.

„Inzerce je a bude běžnou součástí vysílání. Inzertní projekty jsou ale jednoznačně označené a nikdo nezasahuje a nezasahoval do redakčního obsahu,“ reagoval pro Médiář.cz ředitel sesterského komerčního rádia Frekvence 1 Miroslav Škoda. „Redakce je striktně oddělená od prodeje reklamních a marketingových produktů, který pro BBC/Zet zajišťuje (mediazastupitelství - pozn. red.) Regie Radio Music a redaktoři s obchodníky prakticky nepřijdou do styku.“

Tým, program ani název tři měsíce od 1. března, kdy Lagardere vysílání BBC v Česku převzala a dva tříhodinové bloky Českého rozhlasu nahradila vlastním programem, nejsou stabilní a definitivní. Redakce nyní čítá necelou dvacítku lidí, z toho třináct jich připravuje obsah pro rozhlasové vysílání a přidružený web Zet.cz. Tři možní noví redaktoři se podle Škody teď zkouší. V plánu je, že redakce má mít „přes 30 lidí“, musí se ale počkat, až rada pro vysílání schválí změnu licence a taky spor s Českým rozhlasem o programová okna v češtině.

Vybrán ještě není ani řádný šéf rádia, které semá v budoucnu jmenovat Zet a které chce navázat na respektovanou českou redakci BBC a na jejích základech vzniklé Česko, které si v letech 2005 až 2013 vydobylo podobné uznání. „Poslední měsíc se intenzivně věnujeme výběru osoby zodpovědné za dlouhodobé a koncepční rozvíjení projektu BBC/Zet,“ potvrzuje Škoda. „Naše rozhodnutí oznámíme brzy,“ slibuje.

Mluví se o tom, že koncern Lagardere oslovil posledního šéfredaktora Rádia Česko Václava Sochora, nyní šéfredaktora časopisu Marketing & Media a publishera odborných titulů Economie, či Hanu Andělovou, dramaturgyni Otázek Václava Moravce, která pracovala v české redakci BBC. Manažer Škoda nechce komentovat žádná jednání, ani odchody: „Nestavíme tento projekt na jednotlivcích, rádio ‚hvězd‘ už jedno máme. Na BBC/Zet nám jde o fungující tým, který vybuduje multimediální platformu - včetně rádia zaměřeného na informace z byznysu.“

„Chceme dělat informace pro byznys, například jako francouzské BFM. Nechceme dělat další veřejnoprávní médium, nechceme další Rádio Česko, chceme poskytovat relevantní a nezávislé informace pro byznys - jako jeden z mála subjektů nenapojený vlastnicky přímo na aktéry českého byznysu,“ uzavírá s připomínkou, že provoz stanice je nutné zaplatit z reklamy, ne z koncesionářských poplatků.