Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Rádio Blaník se rozšiřuje na Moravě a ve Slezsku

Nejposlouchanější zdejší regionální rádio využije dosavadní kmitočty rádií Helax a Rubi.

Kampaň Blaníku pro Ostravsko. Billboard: Studio Stojkov

Kampaň Blaníku pro Ostravsko. Billboard: Studio Stojkov

Kampaň Blaníku pro Ostravsko. Billboard: Studio Stojkov

Kampaň Blaníku pro Ostravsko. Billboard: Studio Stojkov

Regionální rádio založené na českých písničkách vstupuje ve velkém na Moravu. Nahradí rádia Helax a Rubi na jejich dosavadních frekvencích. „V pondělí 9. listopadu naši moderátoři poprvé pozdraví posluchače v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Díky tomu bude rádio Blaník pokrývat zhruba 90 % území Česka a stane se tak ještě důstojnějším konkurentem tradičních celoplošných značek,“ oznámil programový ředitel Blaníku Daniel Rumpík. Ostravsko a Olomoucko byly posledními většími oblastmi republiky, které dosud Blaník neměl pokryté.

Kromě Ostravy a Olomouce Blaník bude od pondělí vysílat na kmitočtech v Prostějově, Přerově, Zábřehu, Kroměříži, Šumperku, Bruntálu a Hranicích. „Na těchto frekvencích dosud vysílala rádia Helax a Rubi, která se tak začlenila do rodiny rádia Blaník, podobně jako letos v květnu rádio Petrov,“ připomněl Rumpík.

Program Blaníku novým posluchačům na Moravě a ve Slezsku nabídne regionální servis, aktuální zpravodajství, zajímavé tipy a hlavně výběr z české hudební tvorby od 80. let do současnosti. V pondělí 9. listopadu zároveň startuje nové ranní vysílání speciálně pro Moravu a Slezsko, půjde každý všední den od 5 do 9 hodin. „Chtěli jsme ty nejlepší z nejlepších, kteří byli v posledních 20 letech slyšet v moravském a slezském éteru. Průvodci pořadu Dobré ráno, Moravo a Slezsko! budou oblíbení moderátoři Radek Erben a Magda Otáhalová, kteří mají za sebou i mnoho let úspěšného společného vysílání na Hitrádiu Orion,“ uvedl programový ředitel Rumpík.

Rovnoměrné pokrytí republiky může pro Blaník znamenat víc inzertních klientů. „Formát Blaníku bude nyní po dokrytí Moravy a Slezska velkou výzvou pro spoustu národních značek. Nabízíme jim produkt založený na blízkém vztahu k posluchačům i klientům, který má nyní navíc takřka celoplošný dosah,“ říká Štěpán Ryska, jednatel společnosti Radiohouse, která exkluzivně prodává reklamu na Blaníku.

Blaník před 21 lety začínal jako regionální rádio pro posluchače ve středních Čechách. Postupně se z něj stalo nejposlouchanější regionální rádio v zemi.

Podle zatím posledních zveřejněných výsledků průběžného průzkumu poslechovosti Radioprojekt z druhé poloviny loňska (publikaci letošních výstupů zkomplikoval koronavirus a letos tak došlo jen na průzkum ad hoc) poslouchalo Helax 83.000 lidí denně, zatímco Blaník měl 640.000 denních posluchačů. Přímo v Moravskoslezském kraji Helax v druhém pololetí loňska poslouchalo 78.000 lidí, víc mělo v kraji Hitrádio Orion (87.000), které rovněž patří skupině Media Bohemia, a také celoplošné stanice Impuls, Radiožurnál a Frekvence 1. Rádiu Rubi připsal loňský Radioprojekt 21.000 posluchačů v Olomouckém kraji.

Start nového vysílání Blaníku pro Moravu a Slezsko doprovází velká billboardová kampaň, kterou připravilo Studio Stojkov. Koncept je založený na postavách z dávné české a moravské mytologie.