Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Rádio Dálnice po 10 letech sporů začíná naostro

Studio rádia Dálnice

Studio rádia Dálnice na snímku z jara 2010. Foto: Route Radio

Mediální podnikatel Radim Pařízek, majitel rádií Čas, televizí Relax a Rebel a operátora multiplexů Digital Broadcasting, ohlásil ostrý start svého letitého projektu, stanice s dopravním zpravodajstvím Rádio Dálnice. Licenci k němu sice získal už v roce 2008, prakticky od té doby ale probíhaly soudní spory s neúspěšnými žadateli o oprávění k jednotlivým kmitočtům, které Dálnice využívá. „Letos jsme rádio zprovoznili, ostrý provoz už nastal,“ řekl Pařízek na dnešní tiskové konferenci v Praze.

Radim Pařízek. Foto: Karel Choc

Radim Pařízek na dnešní tiskovce v pražském Autoklubu. Foto: Karel Choc

Stanice postavila svou síť 48 vysílačů kolem tuzemské české dálniční sítě, přivaděčů a městských aglomerací. Dopravní zpravodajství vysílá nejmíň každých 15 minut, přednost samozřejmě mají bleskově zařazované aktuality z provozu. Vysílání doplní edukativní spoty, pořady s dopravními experty a další relace v rámci prevence bezpečnosti dopravy.

Orientační mapa pokrytí společným signálem rádií Dálnice a Hey

Orientační mapa pokrytí společným signálem rádií Dálnice a Hey

Ředitelem rádia, které provozuje firma Route Radio, je Radim Polášek, jeho tým čítá kolem 15 lidí.

Radim Polášek. Foto: Karel Choc

Ředitelem Rádia Dálnice je Radim Polášek. Foto: Karel Choc

Partnery Rádia Dálnice jsou státní organizace Besip, Ředitelství silnic a dálnic či Národní dopravní informační centrum. Brát od nich peníze ale Pařízek podle svých slov nebude, jen informace. Dopravní zpravodajství bude od Dálnice přebírat majetkově spřízněná brněnská Info TV a také síť rádií Hey Miroslava Pýchy.

Nikola Pařízková. Foto: Karel Choc

Výkonnou ředitelkou Pařízkových televizí je jeho dcera Nikola. Foto: Karel Choc

Jak Radim Pařízek řekl Médiáři, náklady na měsíční provoz činí 500.000 až 600.000 Kč a zatím je dotuje majitel. Obchodní model stojí na prodeji reklamy, do dvou až tří let chce být rádio soběstačně, byť Pařízek tvrdí, že přímo ziskovost není cílem, po deseti letech sporů jde prý o srdcový projekt. Další peníze podle něj „leží v Evropské unii“, v rámci podpory dopravy.

Cíl poslechovosti? „Nebude problém dostat se přes sto tisíc posluchačů týdně,“ věří Pařízek. V rámci propagace nejen pro zahraniční řidiče by rádi využili billboardy podél dálnic, ty jsou ale už zákonem zakázané a odstraňují se, což zase otvírá možnost pro Rádio Dálnice i rádio jako takové jako nejintenzivnější médium právě pro řidiče vozů na hlavních dopravních tazích. Další možnost je propagace na čerpacích stanicích či na příhraničních tabulích.