Provozovatelé rádií dostali od regulátora vysílání několik postihů za reklamy na léčivé přípravky a doplňky stravy. Nejvyšší pokutu - ve výši 70.000 Kč - udělila rada pro vysílání společnosti Radio United Services, a to za reklamu na prášek Kinedryl, odvysílanou 25. dubna v programu Kiss Publikum. Kromě pokuty pro provozovatele rádia sankcionovala rada za tentýž prohřešek i zadavatele této reklamy, společnost Noventis. Ta dostala pokutu ve výši 50.000 Kč.
Podle rady neobsahovala daná reklama informace o tom, že výrobek je humánním léčivým přípravkem, o jeho správném použití ani výzvu k přečtení příbalového letáku, které jsou podle zákona o regulaci reklamy povinné. „Je to poprvé, co se nám něco podobného přihodilo, k přípravě reklamy se snažíme přistupovat velmi zodpovědně. Doufám, že to pro nás bude ponaučení, ale zatím nemohu říci, zda se proti verdiktu rady odvoláme, nebo jej přijmeme. Počkáme, až nám se zdůvodněním dojde, pak se poradím s právničkou,“ řekl Médiáři jednatel Noventisu Roman Elbl. Zástupci Radio United Services se zatím nevyjádřili, podle obchodní ředitelky Jiřiny Gajdošíkové jsou kompetentní osoby tento týden na dovolené.
Doplněno: „K rozhodnutí RRTV ohledně pokuty společnosti Radio United Services za odvysílání reklamy na Kinedryl se vyjádříme po doručení předmětného rozhodnutí,“ napsal Médiáři ve středu 29. července generální ředitel společnosti Radio United Broadcasting Martin Hroch (Radio United Broadcasting tvoří spolu s Radio United Services a se společnostmi Radio United Group a Ges Media Asset společný koncern).
Dvacetitisícovou pokutu udělila rada také společnosti Medial Agency, a to za odvysílání reklamy na doplněk stravy Echinaceové kapky v Rádiu Petrov loni 2. listopadu. Také v tomto případě byla důvodem skutečnost, že rozhlasový spot nedostál zákonu o regulaci reklamy, protože neobsahoval zřetelný text „doplněk stravy“. „Žádné rozhodnutí rady jsme zatím oficiálně neobdrželi, tak se k němu úplně vyjádřit nemohu. Předpokládám ale, že se odvolávat nebudeme. Beru to jako poučení pro příště,“ komentoval to jednatel Medial Agency Karel Krtička.