Největší komunikační skupina světa WPP se do konce letoška zbaví jednorázových plastů - brček, kelímků, příborů, lahví. Po celém světě se to dotkne víc než 3.000 kanceláří agentur WPP. V nich navíc ulehčí recyklaci. Se začátkem letošního festivalu v Cannes to oznámil šéf skupiny Mark Read.

Veřejnoprávní Pokondr jede: Radiožurnálu přibylo 101 tisíc posluchačů. Na špičce dál Impuls

Jan Pokorný. Foto: Český rozhlas

Radiožurnálu opět šéfuje Jan Pokorný, po návratu z místa zpravodaje ve Francii. Foto: Karel Šanda, Český rozhlas

Posluchači nejvyhledávanější rozhlasovou stanicí v Česku zůstává za letošní 1. pololetí Rádio Impuls (provozuje firma Londa), následované Frekvencí 1 a Evropou 2 (obě spadají pod koncern Lagardere). Nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu je až čtvrtá, jde o Radiožurnál.

Tomu ale meziročně publikum narostlo nejvíc, o plných 101 tisíc posluchačů. Druhou nejrychleji rostoucí stanicí byla přitom Dvojka Českého rozhlasu, té přibylo 29 tisíc posluchačů. Radiožurnál od začátku letoška najel na tzv. rolling news, proudové vysílání, které zaměřil víc na muže. Nabral přitom několik lidí se zkušenostmi z České televize a televize Nova.

V čele stanice stojí od loňského června znovu jako šéfredaktor Jan Pokorný, jako zástupce mu pomáhá Martin Ondráček, někdejší dlouholetý ředitel zpravodajství televize Nova.

DENNÍ POSLECHOVOST CELOPLOŠNÝCH RÁDIÍ V ČR
meziročně předchozí pololetí*
1. pololetí 2013 1. pololetí 2012 změna 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013 změna
Rádio Impuls
Londa
1.040.000 1.042.000 -2 1.026.000 +14
Frekvence 1
Lagardere
940.000 935.000 +5 968.000 -28
Evropa 2
Lagardere
902.000 890.000 +12 927.000 -25
Radiožurnál
Český rozhlas
811.000 710.000 +101 727.000 +84
Dvojka/Praha
Český rozhlas
417.000 388.000 +29 413.000 +4
Vltava
Český rozhlas
69.000 67.000 +2 66.000 +3
síť BBC/Zet
Lagardere
18.000 17.000 +1 25.000 -7
Radio Wave
Český rozhlas
7.000 6.000 +1
Radio D-Dur
Český rozhlas
6.000 5.000 +1
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj dat: STEM, Median

Nejposlouchanější regionální stanicí zůstává středočeské Rádio Blaník, druhé v pořadí mezi regionálními je severomoravské Rádio Čas, třetí pak pražské Rádio Beat, které přeskočilo stanici Country, jež meziročně výrazně ztratila. Pátou příčku udrželo Hitrádio Orion, další severomoravská stanice.

DENNÍ POSLECHOVOST REGIONÁLNÍCH RÁDIÍ V ČR
meziročně předchozí pololetí*
1. pololetí 2013 1. pololetí 2012 změna 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013 změna
Blaník
Media Bohemia
659.000 605.000 +53 642.000 +17
Rádio Čas
Radim Pařízek
223.000 248.000 -43 224.000 -1
Rádio Beat
Radio Investments
207.000 182.000 +25 191.000 +16
Country rádio
Radio United
205.000 255.000 -50 200.000 +5
Hitrádio Orion
Media Bohemia
184.000 164.000 +20 164.000 +20
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj dat: STEM, Median
Tržní podíl stanic (v rámečku změna oproti předchozímu klouzavému pololetí, tedy za 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013)

Tržní podíl stanic (v rámečku změna oproti předchozímu klouzavému pololetí, tedy za 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013)

Tržní podíl mediazastupitelství (v rámečku změna oproti předchozímu klouzavému pololetí, tedy za 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013)

Tržní podíl mediazastupitelství (v rámečku změna oproti předchozímu klouzavému pololetí, tedy za 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013)