
Radiožurnálu opět šéfuje Jan Pokorný, po návratu z místa zpravodaje ve Francii. Foto: Karel Šanda, Český rozhlas
Posluchači nejvyhledávanější rozhlasovou stanicí v Česku zůstává za letošní 1. pololetí Rádio Impuls (provozuje firma Londa), následované Frekvencí 1 a Evropou 2 (obě spadají pod koncern Lagardere). Nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu je až čtvrtá, jde o Radiožurnál.
Tomu ale meziročně publikum narostlo nejvíc, o plných 101 tisíc posluchačů. Druhou nejrychleji rostoucí stanicí byla přitom Dvojka Českého rozhlasu, té přibylo 29 tisíc posluchačů. Radiožurnál od začátku letoška najel na tzv. rolling news, proudové vysílání, které zaměřil víc na muže. Nabral přitom několik lidí se zkušenostmi z České televize a televize Nova.
V čele stanice stojí od loňského června znovu jako šéfredaktor Jan Pokorný, jako zástupce mu pomáhá Martin Ondráček, někdejší dlouholetý ředitel zpravodajství televize Nova.
DENNÍ POSLECHOVOST CELOPLOŠNÝCH RÁDIÍ V ČR | |||||
meziročně | předchozí pololetí* | ||||
1. pololetí 2013 | 1. pololetí 2012 | změna | 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013 | změna | |
Rádio Impuls Londa |
1.040.000 | 1.042.000 | -2 | 1.026.000 | +14 |
Frekvence 1 Lagardere |
940.000 | 935.000 | +5 | 968.000 | -28 |
Evropa 2 Lagardere |
902.000 | 890.000 | +12 | 927.000 | -25 |
Radiožurnál Český rozhlas |
811.000 | 710.000 | +101 | 727.000 | +84 |
Dvojka/Praha Český rozhlas |
417.000 | 388.000 | +29 | 413.000 | +4 |
Vltava Český rozhlas |
69.000 | 67.000 | +2 | 66.000 | +3 |
síť BBC/Zet Lagardere |
18.000 | 17.000 | +1 | 25.000 | -7 |
Radio Wave Český rozhlas |
7.000 | 6.000 | +1 | ||
Radio D-Dur Český rozhlas |
6.000 | 5.000 | +1 | ||
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj dat: STEM, Median |
Nejposlouchanější regionální stanicí zůstává středočeské Rádio Blaník, druhé v pořadí mezi regionálními je severomoravské Rádio Čas, třetí pak pražské Rádio Beat, které přeskočilo stanici Country, jež meziročně výrazně ztratila. Pátou příčku udrželo Hitrádio Orion, další severomoravská stanice.
DENNÍ POSLECHOVOST REGIONÁLNÍCH RÁDIÍ V ČR | |||||
meziročně | předchozí pololetí* | ||||
1. pololetí 2013 | 1. pololetí 2012 | změna | 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013 | změna | |
Blaník Media Bohemia |
659.000 | 605.000 | +53 | 642.000 | +17 |
Rádio Čas Radim Pařízek |
223.000 | 248.000 | -43 | 224.000 | -1 |
Rádio Beat Radio Investments |
207.000 | 182.000 | +25 | 191.000 | +16 |
Country rádio Radio United |
205.000 | 255.000 | -50 | 200.000 | +5 |
Hitrádio Orion Media Bohemia |
184.000 | 164.000 | +20 | 164.000 | +20 |
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj dat: STEM, Median |

Tržní podíl stanic (v rámečku změna oproti předchozímu klouzavému pololetí, tedy za 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013)

Tržní podíl mediazastupitelství (v rámečku změna oproti předchozímu klouzavému pololetí, tedy za 4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013)