Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Radio Wave přizpůsobilo program digitálnímu prostředí. Hlasem stanice je herec Roman Zach

Digitální stanice Českého rozhlasu Radio Wave změnila od 2. dubna své programové schéma. Vysílání doplnilo několik nových pořadů. Součástí změn je také nová zvuková a vizuální prezentace a barvitější hudební dramaturgie. Změny v programu mají zatraktivnit obsah vysílání a přizpůsobit je více digitálnímu prostředí.

„Radio Wave vysílalo po několik let prakticky ve stejném programovém schématu. Mnoho programových prvků je stále nosných a osvědčených, ovšem jakožto celek program stále vycházel ze situace, kdy měla stanice FM frekvence,“ uvedl k programovým změnám šéfredaktor stanice, která letos v lednu oslavila šesté narozeniny, Tomáš Turek.

Denní proud Radia Wave od 8 do 17 hodin je nově rozčleněn na tři tříhodinové bloky z nichž každý bude mít jednoho svého moderátora. Do denního vysílání je začleněno více živých, krátkých vstupů a osobních postřehů redaktorů. Podle nového hudebního dramaturga rádia Aleše Stuchlého bude stanice i nadále dávat prostor hudbě, kterou v Česku nehraje téměř žádné jiné rádio.

„Podstatou našeho playlistu ale nyní bude větší žánrová pestrost a výraznější reflexe nových trendů, které k nám pronikají ze zahraničí. Rád bych při selekci položil větší důraz například na elektronickou hudbu, která v současnosti zažívá zlatý věk,“ podotkl Stuchlý.

Ve večerním programu se několik pořadů přesouvá do nových časů pro vyváženější dramaturgii hudebního a publicistického obsahu. Do programu stanice vstupují tři nové pořady: texty skladeb v širším kontextu odkrývá Lament, příběhům mladých úspěšných lidí se věnuje magazín Za vodou a nový hudební pořad Meotar se zaměřuje na abstraktní elektroniku.

Z playlistu Radia Wave

Z playlistu Radia Wave

Proměnou prošel také zvukový obal Radia Wave. Novým hlasem stanice se stal herec Roman Zach. Tvůrci nové vizuální kampaně jsou grafičtí designéři Olga Benešová a Radek Sidun. Nový slogan „Děláme vlny“ s navazující kampaní má za cíl posílit identitu Radia Wave.

Pro svou kampaň si stanice vybrala tváře české progresivní kulturní scény - jako první je podpořili laureát Ceny Jindřicha Chalupeckého Mark Ther, herečka, performerka a hudebnice Johana Švarcová (Kazety), hudebník Václav Havelka (Please The Trees), designérka, šperkařka a hudebnice (Midi Lidi) Markéta Lisá, architekt, kritik, teoretik a propagátor architektury Adam Gebrian a hudebník Bonus.

Mark Ther pro Radio Wave

Mark Ther pro Radio Wave

Johana Švarcová pro Radio Wave

Johana Švarcová pro Radio Wave

Václav Havelka pro Radio Wave

Václav Havelka pro Radio Wave

Stanice Radio Wave začala původně vysílat na vlnách FM z vysílače Cukrák. Rada ČRo ale posléze dospěla k názoru, že Radio Wave nemůže podle jejího výkladu zákona vysílat analogově a tehdejší šéf ČRo Václav Kasík nakonec kvůli přístupu rady nechal Radio Wave v analogu vypnout. Nyní Radio Wave vysílá na internetu a přes digitální zemské televizní vysílání (DVB-T).