Informační rádio Zet, které napůl vlastní rozhlasové skupiny Lagardere a Media Bohemia, konečně u regulátora dosáhlo na změnu klíčové licenční podmínky. Rada pro vysílání tak kývla na to, že Zet může vysílat míň mluveného slova než dosud a naopak přidat víc hudby. To by mělo podle provozovatelů stanice jednak zlevnit její provoz, jednak ho zatraktivnit pro posluchače.
Rada pro vysílání konkrétně zrušila tuto podmínku: „V rámci vysílání (bloků) v českém jazyce musí časový rozsah vysílaného zpravodajství, publicistiky, vzdělávání, sportu a zábavy ve svém souhrnu převažovat nad celkovým rozsahem vysílané hudby.“ Nahradila ji podmínkou: „V rámci každodenního vysílání musí časový rozsah vysílaného zpravodajství, publicistiky, vzdělávání, sportu a zábavy, tedy podíl mluveného slova, ve svém souhrnu převažovat nad celkovým rozsahem vysílané hudby, a to způsobem, který zajišťuje původní charakter programu.“
Rádio Zet se v Česku šíří na bývalých frekvencích BBC, přičemž česky vysílá od 7 do 18 hodin, jak uvádí na webu. Zbylých 13 hodin zní z jeho kmitočtů zahraniční vysílání BBC v angličtině. To už se provozovatelům Zet podařilo odsunout do neatraktivních nočních časů. A když teď novou podmínku podmínku vysílat aspoň víc mluveného slova než hudby vztáhnou na celý den, ne jen na český úsek, budou moci právě v českém úseku zařazovat hudby víc, respektive nebudou muset vyrábět tolik svého obsahu založeného na mluveném slově.
K takové změně skutečně brzy přistoupí. „Můžeme potvrdit, že podíl hudby a mluveného slova bude upraven podle povolené změny licenčních podmínek. Programová skladba by do budoucna tedy měla víc odpovídat standardním posluchačským zvyklostem v průběhu dne,“ tlumočila Médiáři plány vedení mluvčí koncernu Lagardere, s jehož ostatními rádii Zet sídlí v jedné budově, Zuzana Nevoralová.
„Určitě i dál do budoucna počítáme v nějaké, třeba i mírně obměněné, podobě s oblíbenými pořady, jako je Alter eko, Myšlení první ligy nebo Marketing Zet. Rovněž by měla být zachována výuka angličtiny, téma dne a čtení z tisku. V tomto duchu bychom chtěli pokračovat a zvažuje se aktuálně i marketingová kampaň tohoto obsahu,“ přibližuje mluvčí. O tom, jak bude programové schéma vypadat nově, se podle ní teprv rozhodne: „Čekáme na oficiální dokumenty k této záležitosti od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a následně se sejdou zástupci obou vlastníků a budou řešit další podobu rádia.“
Přidáním hudby si chce pomoci docílit loni vymezené mety 80.000 týdenních posluchačů. Podle aktuálních čísel jich má 40.000, konkurenční Český rozhlas Plus třikrát tolik, 120.000. V denním srovnávní je rozdíl jedenáctinásobný - Zet vykazuje poslechovost 7.000 lidí, Plus 76.000.
Redakční tým se letos zmenšil
Rádio Zet sice na jaře přijalo novou ředitelku, která slíbila „přijít s novými formáty“, a následně dobudovalo větší studio, v červenci ale přešlo na „letní“ vysílací schéma založené na reprízách a redakční tým stanice se zmenšil, přičemž se podle mluvčí během letoška zároveň „mírně obměnil“. „Na každodenním on air obsahu se nyní skutečně podílí míň lidí,“ potvrzuje mluvčí Nevoralová. „Na druhou stranu kvalita zůstává stejná, jak potvrzují mimo jiné i četné posluchačské ohlasy, které jsou veskrze kladné,“ tvrdí též, „podobně je to i s poptávkou ze stran klientů, kteří rovněž rádio Zet vnímají i dál jako relevantní a nezávislý zdroj informací z byznysu.“
Zet víc využívá svou hlavní moderátorku. „Ve vysílání se nyní objevuje častěji moderátorská stálice Romana Navarová, která s rádiem spolupracuje od jeho vzniku,“ říká mluvčí. I skladba zbytku týmu svědčí o snaze, aby provoz stál co nejmíň - buď nejde o zaměstnance, anebo jde o ty, kteří se nezabývají jen přípravou programu pro Zet. „Většina lidí, která na Zetku pracovala nebo i dál pracuje, jsou buď externisté - tedy lidé najímaní podle aktuálních potřeb jednotlivých značek, které se mohou měnit i se sezónností v průběhu roku -, nebo lidé, kteří mají v rámci obou mediálních skupin sdruženou pracovní náplň. Většina z nich umí kromě on air příspěvků řešit i online články a podobně, tedy využití externistů nemusíme vztahovat pouze na on air, ale na celý multimediální obsah,“ popisuje Zuzana Nevoralová. Doplňuje, že na Zet nyní pracuje 11 lidí, včetně externistů.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Rada ČT je kompletní, Senát zvolil šest nových radních
