Nejposluchanějším tuzemským rádiem zůstává Impuls Andreje Babiše, druhou příčku si po předchozím skoku uhájila Evropa 2 (francouzský koncern Lagardere). Výraznější pohyby se dějí za nimi: třetí Frekvence 1 (Lagardere) meziročně ztratila sto tisíc posluchačů, čtvrtý Radiožurnál veřejnoprávního Českého rozhlasu naopak zhruba tolik posluchačů získal. Poslechovost stanic mluveného slova Plus a Zet stagnuje. Změřil to pravidelný průzkum Radioprojekt.
DENNÍ POSLECHOVOST CELOPLOŠNÝCH RÁDIÍ V ČR | |||||
meziročně | předchozí pololetí* | ||||
4. kvartál 2013 a 1. kvartál 2014 | 4. kvartál 2012 a 1. kvartál 2013 | změna | 2. pololetí 2013 | změna | |
Rádio Impuls Londa |
1.072.000 | 1.026.000 | +46.000 | 1.071.000 | +1.000 |
Evropa 2 Lagardere |
940.000 | 927.000 | +13.000 | 950.000 | -10.000 |
Frekvence 1 Lagardere |
867.000 | 968.000 | -101.000 | 896.000 | -29.000 |
Radiožurnál Český rozhlas |
832.000 | 727.000 | +105.000 | 792.000 | +40.000 |
Dvojka/Praha Český rozhlas |
427.000 | 413.000 | +14.000 | 426.000 | +1.000 |
Vltava Český rozhlas |
79.000 | 66.000 | +13.000 | 66.000 | +13.000 |
ČRo Plus** Český rozhlas |
26.000 | 19.000 | +7.000 | 25.000 | +1.000 |
síť BBC/Zet Lagardere |
20.000 | - | -5.000 | 20.000 | 0 |
ČRo Junior Český rozhlas |
7.000 | - | - | 9.000 | -2.000 |
ČRo D-Dur Český rozhlas |
6.000 | 6.000 | 0 | 3.000 | +3.000 |
ČRo Wave Český rozhlas |
5.000 | 8.000 | -3.000 | 2.000 | +3.000 |
ČRo Jazz Český rozhlas |
2.000 | - | - | 1.000 | +1.000 |
*Měří se v klouzavých pololetích. ** Nahradil ČRo 6, ČRo Leonardo, ČRo Rádio Česko. Poslechovost včera. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median |
Mezi regionálními rádii posílil stabilně vedoucí Blaník. Rockový Beat přeskočil stanici Country, naopak severomoravský Čas Radima Pařízka se meziročně propadl, jako jediný z regionální top 5.
DENNÍ POSLECHOVOST REGIONÁLNÍCH RÁDIÍ V ČR | |||||
meziročně | předchozí pololetí* | ||||
4. kvartál 2013 a 1. kvartál 2014 | 4. kvartál 2012 a 1. kvartál 2013 | změna | 2. pololetí 2013 | změna | |
Blaník Media Bohemia |
666.000 | 642.000 | +24.000 | 647.000 | +19.000 |
Rádio Beat Radio Investments |
225.000 | 191.000 | +34.000 | 219.000 | +6.000 |
Country rádio Radio United |
209.000 | 200.000 | +9.000 | 233.000 | -24.000 |
Hitrádio Orion Media Bohemia |
196.000 | 164.000 | +32.000 | 180.000 | +16.000 |
Rádio Čas Radim Pařízek |
190.000 | 224.000 | -34.000 | 197.000 | -7.000 |
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median |
Denně rádio ladí 64 % populace Česka ve věku od 12 do 79 let, týdně 85 %. Aspoň jednou týdně si rádio na internetu zapne téměř 1 milion lidí.
Díky vzestupu Radiožurnálu mírně vzrostl tržní podíl Českého rozhlasu (22,5 %), poklesem Frekvence 1 naopak mezi mediazastupitelstvími ztratilo Regie Radio Music (42,7 %). Media Marketing Services si drží 32,6 %, nezastupované stanice 0,9 %, ostatní stanice 1,3 %.