Nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu Radiožurnál dnes odstartuje vysílání nového večerního publicistického pořadu 60 minut. Bude se vysílat každý všední den od 21.00 do 22.00. Přinést by měl bližší pohled na hlavní události dne. Nabídne tři analytické rozhovory, jeden duel a přehled vybraných informací z hlavních zpráv celoplošných televizí v Česku. V moderování se budou střídat Veronika Sedláčková a Vladimír Kroc.
Výběrem názvu si veřejnoprávní rozhlas poněkud fandí - pod značkou 60 Minutes je v mediální branži znám prestižní pořad americké televize CBS s řadou ocenění a úspěchů.
„Několik měsíců jsme se zabývali úvahou, co ještě nabídnout posluchačům, s vědomím, že poptávka po mluveném slovu je stále intenzivní. Radiožurnál přes den nemůže vysílat v blocích mluveného slova, protože je koncipován jako proud zpravodajství a hudby, a tak nás napadlo, že ve večerních hodinách, kdy už jsou posluchači více soustředění, by to šlo zrealizovat,“ vysvětluje šéfredaktor Radiožurnálu Jan Pokorný.
Rozhlas v tiskové zprávě přirovnává „Šedesátku“ k televizním Událostem, komentářům na ČT24. „Šedesátka má uvnitř několik pravidelných rubrik. Například zpravodajství ze světa umění – film, hudba, divadlo nebo interakci s našimi posluchači,“ říká vedoucí programu Martin Ondráček.
Po jarním startu DVTV jde už o druhý konkurenční počin zmíněné zavedené publicistiky České televize. Internetové rozhovory televize DVTV Daniely Drtinové a Martina Veselovského se na webu taktéž objevují denně v 21.00. Drtinová a Veselovský přitom těží z popularity, kterou si zajistili hlavně prostřednictvím televizní obrazovky. Veselovský navíc nedávno ukončil angažmá právě v Radiožurnálu, přestal moderovat podvečerních 20 minut Radiožurnálu a zaměřil se právě jen na nový projekt DVTV.