Radiožurnál udržel prvenství v poslechovosti

Čerstvá data Radioprojektu ukazují pokles poslechovosti celoplošek. Rostly Plus, Vltava a Z.

Nejposlouchanějším českým rádiem zůstává Český rozhlas Radiožurnál, následují soukromá rádia Impuls, Evropa 2, Blaník a Frekvence 1. Pořadí zůstává stejné jako v předchozím klouzavém pololetí, všem šesti největším celoplošným stanicím ale poslechovost mírně klesla. Plus a Vltava, menší stanice Českého rozhlasu, naopak rostly, stejně tak soukromé Rádio Z.

Denní poslechovost rádií, v tisících lidí

provozovatel stanice  1Q a 2Q 2021 4Q 2020 a 1Q 2021
Celoplošné stanice
Český rozhlas Radiožurnál 900 915
Londa Impuls 759 778
Active Radio Evropa 2 625 644
Media Bohemia Blaník 591 622
Active Radio Frekvence 1 445 499
Český rozhlas Dvojka 353 366
Český rozhlas Plus  122 104
Český rozhlas Vltava 64 56
CMI News Rádio Z 10 5
Český rozhlas Jazz 9 5
Český rozhlas Junior  9 7
Český rozhlas Wave 8 7
Český rozhlas D-dur 5 5
Nadregionální stanice
Media Bohemia Hitrádio 492 528
Media Club Kiss 368 352
Media Club Country 266 267
Media Club Beat 256 236
Media Bohemia Fajn Radio 144 168
Media Bohemia Rock Rádio 143 141
Rádio Čas Čas 92 93
Regionální stanice
Český rozhlas ČRo Brno 112 114
Media Bohemia Rádio Krokodýl 74 73
Radiohouse Rock Max 61 56
Český rozhlas ČRo Ostrava 49 52
Rádio Haná Rádio Haná (Skyrock) 42 57
Rádio Čas Rádio Čas Rock 46 47
Rádio Pálava Rádio Jih 39 34
Český rozhlas ČRo Hradec Králové 35 40
Český rozhlas ČRo České Budějovice 33 34

Za období 1. 1. až 30. 6. 2021. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.262. Náhodný výběr (95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median, Nielsen Admosphere

„Částečný návrat do kanceláří způsobuje, že se obnovují poslechové zvyky. Návrat do kanceláří je ale částečný, proto nám klesla denní čísla, byť stoupají čísla týdenní,“ oznámili dnes společně s novými daty průzkumu Radioprojekt jeho realizátoři. K nim vedle agentur Median a STEM/Mark letos přibyl Nielsen Admosphere. Od začátku letoška se rozšířila i věková skupina respondentů. Dosud byla 12 až 79 let, nyní jde o lidi od 12 do 84 let.