Nejposlouchanějším českým rádiem zůstává Český rozhlas Radiožurnál, následují soukromá rádia Impuls, Evropa 2, Blaník a Frekvence 1. Pořadí zůstává stejné jako v předchozím klouzavém pololetí, všem šesti největším celoplošným stanicím ale poslechovost mírně klesla. Plus a Vltava, menší stanice Českého rozhlasu, naopak rostly, stejně tak soukromé Rádio Z.
Denní poslechovost rádií, v tisících lidí
provozovatel | stanice | 1Q a 2Q 2021 | 4Q 2020 a 1Q 2021 |
Celoplošné stanice | |||
Český rozhlas | Radiožurnál | 900 | 915 |
Londa | Impuls | 759 | 778 |
Active Radio | Evropa 2 | 625 | 644 |
Media Bohemia | Blaník | 591 | 622 |
Active Radio | Frekvence 1 | 445 | 499 |
Český rozhlas | Dvojka | 353 | 366 |
Český rozhlas | Plus | 122 | 104 |
Český rozhlas | Vltava | 64 | 56 |
CMI News | Rádio Z | 10 | 5 |
Český rozhlas | Jazz | 9 | 5 |
Český rozhlas | Junior | 9 | 7 |
Český rozhlas | Wave | 8 | 7 |
Český rozhlas | D-dur | 5 | 5 |
Nadregionální stanice | |||
Media Bohemia | Hitrádio | 492 | 528 |
Media Club | Kiss | 368 | 352 |
Media Club | Country | 266 | 267 |
Media Club | Beat | 256 | 236 |
Media Bohemia | Fajn Radio | 144 | 168 |
Media Bohemia | Rock Rádio | 143 | 141 |
Rádio Čas | Čas | 92 | 93 |
Regionální stanice | |||
Český rozhlas | ČRo Brno | 112 | 114 |
Nonstop | Rádio Krokodýl | 74 | 73 |
Radiohouse | Rock Max | 61 | 56 |
Český rozhlas | ČRo Ostrava | 49 | 52 |
Rádio Haná | Rádio Haná (Skyrock) | 42 | 57 |
Rádio Čas | Rádio Čas Rock | 46 | 47 |
Rádio Pálava | Rádio Jih | 39 | 34 |
Český rozhlas | ČRo Hradec Králové | 35 | 40 |
Český rozhlas | ČRo České Budějovice | 33 | 34 |
Za období 1. 1. až 30. 6. 2021. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.262. Náhodný výběr (95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median, Nielsen Admosphere
„Částečný návrat do kanceláří způsobuje, že se obnovují poslechové zvyky. Návrat do kanceláří je ale částečný, proto nám klesla denní čísla, byť stoupají čísla týdenní,“ oznámili dnes společně s novými daty průzkumu Radioprojekt jeho realizátoři. K nim vedle agentur Median a STEM/Mark letos přibyl Nielsen Admosphere. Od začátku letoška se rozšířila i věková skupina respondentů. Dosud byla 12 až 79 let, nyní jde o lidi od 12 do 84 let.

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
