Nejposlouchanějším českým rádiem zůstává Český rozhlas Radiožurnál, následují soukromá rádia Impuls, Evropa 2, Blaník a Frekvence 1. Impuls, který léta vedl s víc než milionovým publikem, teď na vedoucí Radiožurnál ztrácí přes 130.000 denních posluchačů. Všech pět největších celoplošných stanic za poslední klouzavé pololetí, tedy čtvrtý kvartál 2020 a první kvartál 2021, přitom zaznamenalo pokles poslechovosti. Naopak posluchačů přibylo dalším v pořadí, tedy veřejnoprávním stanicím Dvojka, Vltava a Plus a také Junior, Wave, D-dur a Jazz.
Denní poslechovost rádií, v tisících lidí
provozovatel | stanice | 4Q 2020 a 1Q 2021 | 2. pololetí 2020 |
Celoplošné stanice | |||
Český rozhlas | Radiožurnál | 915 | 937 |
Londa | Impuls | 778 | 841 |
Active | Evropa 2 | 644 | 766 |
Media Bohemia | Blaník | 622 | 640 |
Active | Frekvence 1 | 499 | 584 |
Český rozhlas | Dvojka | 366 | 344 |
Český rozhlas | Plus | 104 | 98 |
Český rozhlas | Vltava | 56 | 52 |
Český rozhlas | Junior | 7 | 1 |
Český rozhlas | Wave | 7 | 6 |
Active | Zet | 5 | 6 |
Český rozhlas | D-dur | 5 | 4 |
Český rozhlas | Jazz | 5 | 4 |
Nadregionální stanice | |||
Media Bohemia | Hitrádio | 528 | 625 |
Radio United | Kiss | 352 | 361 |
Radio United | Country | 267 | 259 |
Radio United | Beat | 236 | 252 |
Media Bohemia | Fajn Radio | 168 | 208 |
Media Bohemia | Rock Rádio | 141 | 114 |
Rádio Čas | Čas | 93 | 101 |
Datum sběru: 4. kvartál 2020 a 1. kvartál 2021. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.234. Náhodný výběr (od 1. kvartálu 2021: 95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median, Nielsen Admosphere
Čerstvé výsledky poslechovosti dnes oznámili realizátoři průzkumu Radioprojekt, k nimž vedle agentur Median a STEM/Mark nově přibyl Nielsen Admosphere. Od začátku letošního roku se také rozšířila věková skupina respondentů. Dosud činila 12 až 79 let, nyní jde o lidi od 12 do 84 let. Tato změna hraje v datech významnou roli.
Obecně rádia v Česku v posledním měřeném období zažila plošný pokles poslechovosti, za což může především první čtvrtletí letoška. Vlivem omezení kvůli covidu se totiž mění chování lidí - mobilita obyvatel byla kvůli lockdownu minimální, což omezilo poslech v autech, spousta lidí přešla na home office, čímž zase poklesl kulisový poslech v kancelářích.
Zároveň posluchači začali dávat výrazněji přednost rádiím poskytujícím zpravodajství a informace, a rozšířením věkové skupiny začal výzkum sledovat víc seniorů. To obojí nahrálo stanicím Českého rozhlasu.
Obecně lidi v Česku tráví s rádiem 271 minut denně, tedy čtyři a půl hodiny. Mezi způsoby poslechu převažuje klasické rádio nebo autorádio (92 %), následují mobilní telefon (15 %), počítač, notebook a tablet (13 %), televizor (9 %) a digitální rádio (7 %).

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
