Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Radiožurnálu přibylo posluchačů, Evropa 2 slábne

Nejposlouchanějším českým celoplošným rádiem zůstává Impuls, nadregionálním Hitrádio.

Nejposlouchanějším rádiem v Česku zůstává Impuls s 1,02 milionu denních posluchačů, druhý je Radiožurnál (909.000) a Evropa 2 (839.000). Radiožurnálu meziročně i proti minulému měření vzrostlo publikum, zato Evropa 2 v obou srovnáních oslabila. Ukázala to aktuální čísla měření Radioprojekt. Mezi nadregionálními rádii vede síť Hitrádio (640.000 posluchačů), následují Blaník (619.000) a Kiss (358.000).

Každý týden poslouchá rádio 87 % české populace od 12 do 79 let, denně to je 62 %.

Poslechovost rádií, v tisících lidí

provozovatel stanice  2. + 3. kvartál 2019 2. + 3. kvartál 2018 meziročně 1. pololetí 2019 změna
celoplošné stanice
Londa Impuls 1.021 1.060 -4 % 1.011 1 %
Český rozhlas Radiožurnál 909 895 2 % 858 6 %
Active Evropa 2 839 915 -8 % 853 -2 %
Active Frekvence 1 690 741 -7 % 668 3 %
Český rozhlas Dvojka 317 270 17 % 326 -3 %
Český rozhlas Plus  97 78 24 % 97 -
Český rozhlas Vltava 52 48 8 % 52 -
Český rozhlas Wave 13 8 63 % 9 44 %
Active Zet 7 10 -30 % 7 -
Český rozhlas Jazz 6 2 200 % 8 -25 %
Český rozhlas D-dur 5 4 25 % 5 -
Český rozhlas Junior  4 6 -33 % 8 -50 %
nadregionální stanice
Media Bohemia Hitrádio 640 671 -2 % 648 -1 %
Media Bohemia Blaník 619 562 1 % 588 5 %
Radio United Kiss 358 336 7 % 355 1 %
Radio United Country 268 249 12 % 257 4 %
Radio United Beat 256 247 1 % 268 -4 %
Media Bohemia Fajn Radio 218 181 28 % 143 52 %
Media Bohemia Rock Rádio 121 100 7 % 115 5 %
Radim Pařízek Čas 101 102 -26 % 89 13 %

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median · 6. 11. 2019

Největší podíl měla obchodní síť Radiohouse se 49,7 % trhu. Následuje Media Club, patřící televizi Prima, s 26,1 % a třetí veřejnoprávní Český rozhlas s 21,8 %.

Čisté investice do rozhlasové reklamy od července do konce září meziročně stagnovaly na 266,6 milionu Kč. Třetí čtvrtletí je obvykle nejslabším čtvrtletím roku, což se potvrdilo i letos, na konci roku jsou naopak nejvyšší.