Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Řecká veřejnoprávní televize začala po devíti týdnech opět vysílat zpravodajství

  • ČTK
  • 21. 08. 2013 12:19
Řecká vláda zavřela veřejnoprávní televizi ve středu 12. června. Foto: Profimedia.cz, Corbis

Řecká vláda zavřela veřejnoprávní televizi ve středu 12. června. Foto: Profimedia.cz, Corbis

Řecká veřejnoprávní televize začala po více než dvou měsících opět vysílat zpravodajství. Náhlé přerušení celého vysílání původní televize RTE vládou před více než dvěma měsíci vyvolalo vážnou politickou krizi a odsuzující reakce ze zahraničí. Vláda v červnu nařídila veřejnoprávní vysílání odpojit kvůli úsporám ve státním rozpočtu a vyhodila všech 2.700 zaměstnanců.

Obnovení zpravodajství na novém provizorním televizním kanálu EDT následovalo poté, co Evropská vysílací unie (EBU) oznámila, že ukončila podporu protestnímu internetovému vysílání vyhozených zaměstnanců okupujících ústředí dřívější veřejnoprávní televize a rozhlasu RTE.

Řecké úřady nedávno oznámily, že na rozjezd nové veřejnoprávní televize zatím najaly více než 500 lidí se smlouvou na dva měsíce. Jejich první zpravodajskou relací byl dvouhodinový blok zpravodajství a publicistiky, který začal dnes v 8.00 (7.00 středoevropského času).

Dosud EDT ze soukromého studia vysílala především dokumentární filmy a filmy pro pamětníky. Zpravodajství zajišťovaly jen běžící titulky. Televize vysílá na frekvencích někdejší RTE.

O odpojení RTE rozhodl v červnu premiér Antonis Samaras a své rozhodnutí zdůvodnil nutností snížit počet zaměstnanců a zajistit v televizi úspory. Vyvolal tím odpor jak odborů a novinářů, tak i socialistů ze strany PASOK a dalšího koaličního partnera DIMAR. Zástupci formace DIMAR nakonec koaliční vládu opustili.