Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Recma překopala žebříček mediálních agentur

Revidované pořadí za rok 2014 vrací Omnicom před Publicis, přidává Knowlimits a Media Investments. Dál vede Médea. Příčinou značných změn byla „chyba v programu“.

Jaromír Soukup. Foto: Empresa Media

Jaromír Soukup dál vládne trhu mediálních agentur. Foto: Empresa Media

Mezinárodní agentura Recma ve čtvrtek vydala revidovaný žebříček mediálních agentur na českém trhu za rok 2014, který upravuje tři týdny staré původní výsledky. Významně změnila pořadí tuzemských agentur podle objemu inzertních rozpočtů klientů, takzvaných billings. Změny Recma odůvodňuje chybou ve svém programu.

V čele jednotlivých mediálních agentur zůstává lokální Médea Jaromíra Soukupa (podle Recmy rostla meziročně o 10 %), následovaná agenturou MediaCom ze skupiny GroupM. Na třetí a čtvrté pozici jsou agentury Omnicomu OMD (-1 %) a PHD (+16 %), kterým byl původně přisouzen významný pokles (-27 %, respektive -20 %). Naopak se v žebříčku směrem dolů výrazně propadla agentura Starcom MediaVest ze skupiny Publicis (-22 %, původně +2 %). Nově byly do přehledu přidány lokální agentury Knowlimits (meziročně nejrychlejší růst ze sledovaných, 42 %) a Media Investments.

Celkově se obrat mediálních agentur v roce 2014 podle nové zprávy meziročně zvedl o 5 % na 926 milionů eur (přibližně 25 miliard Kč). Stará ukazovala pokles trhu o 2 % a billings ve výši 905 milionů eur.

Z pohledu celých mediálních skupin je v čele stále GroupM a druhá Médea, pokud se k ní započte agentura Havas Media, se kterou spolupracuje. Na třetím místě zůstávají stejně jako loni agentury skupiny Omnicom Media Group, následované sítí Publicis (Starcom a ZenithOptimedia). V původní zprávě byl Publicis před Omnicomem.

Opravený žebříček

Pořadí mediálních agentur na českém trhu (podle billings, v milionech eur)

Revidovaný žebříček mediálních agentur za rok 2014, vydaný 8. října 2015. Zdroj: Recma

Revidovaný žebříček mediálních agentur za rok 2014, vydaný 8. října 2015. Zdroj: Recma

Původně vydané žebříčky

Pořadí mediálních agentur působících na českém trhu (podle billings v milionech eur)

agentura 2014 2013 rozdíl
Médea 145 145  0 %
MediaCom 132 126  5 %
MEC  90  95 -5 %
Starcom MediaVest  82  81  2 %
Mindshare  81  71 14 %
OMD  66  91 -27 %
ZenithOptimedia  65  57 13 %
Havas Media  49  44 10 %
UM  45  47 -4 %
PHD  43  53 -20 %
Maxus  41  37 11 %
Vizeum  24  21 16 %
Carat  20  30 -34 %
A!M  12  12   0 %
Initiative  11  14 -24 %
celkem 905 924  -2 %

Pořadí mediálních skupin na českém trhu (podle billings, v milionech eur)

skupina agentur 2014 2013 rozdíl
GroupM  345 329   5 %
Publicis 147 138   7 %
Omnicom Media Group (OMG) 121 156 -23 %
Mediabrands  56  61  -9 %
Havas Media   49  44  10  %
Dentsu Aegis Network  44  51 -14 %
celkem nadnárodní 761 779  -2 %
Médea 145 145   0%
Majetková struktura tuzemského trhu mediálních agentur. Zdroj: Recma

Majetková struktura tuzemského trhu mediálních agentur ke konci roku 2013, platná dodnes. Zdroj: Recma