Ředitel ČT Dvořák ke jmenování šéfa obchodu a marketingu Svobody: Rada koukala velmi překvapeně

Generální ředitel České televize Petr Dvořák vysvětluje, proč doplnil svůj tým o bývalé manažery Primy a Českých aerolinií.

Čerstvý generální ředitel ČT Petr Dvořák na tiskové konferenci po volbě. Foto: Ivana Dvorská

Bývalý šéf Novy Petr Dvořák: 21. září vyhrál výběrové řízení, 1. října se stal generálním ředitelem ČT. Foto: Ivana Dvorská

Čerstvý šéf veřejnoprávní České televize Petr Dvořák po dvou měsících ve funkci prakticky zkompletoval svůj tým. Ač mezi ostatními finalisty, které v září ve volbě porazil, nečekal „velkou skrytou kvalitu„a nepovažoval za dobré mít je pak u sebe, zaměstnal bývalého marketingového ředitele Primy Jana Svobodu, jednoho z těch, kteří kandidovali proti němu.

Dál angažoval Janu Kasalovou, která na Primě řídila program, a Danielu Němcovou (za svobodna Hupákovou), bývalou mluvčí Českých aerolinií.

Svoboda je ředitelem obchodu a marketingu, Kasalová vývoje nových pořadů a programů, Němcová veškerou komunikaci ČT. O jejich úkolech promluvil Dvořák v krátkém rozhovoru pro Médiář.cz po tiskové konferenci k vypnutí analogového vysílání.

Jan Svoboda

Jan Svoboda, 32 let, bývalý marketingový ředitel Primy a pražského dopravního podniku. Zásadní věta jeho kandidátského projevu: Obchodním výsledkem musí být dopad do kvality.

Proč jste angažoval pana Jana Svobodu?

Mluvil jsem se spoustou lidí, kteří připadali v úvahu a v jeho případě jsem jednak využil toho, že ho rada znala a sama vlastně jeho kvalitu ohodnotila tím, že ho pustila do finále. Druhá věc, která mě k tomu přiměla, že má televizní zkušenost, což je zase poměrně významné. Ne tu „českotelevizní“, ale ten samý obor dělal na Primě, zná tedy, jak televize v tomto funguje - a v oblasti marketingu a v oblasti obchodu žádný zásadní rozdíl není.

Mluvíte o jaké zkušenosti?

Zkušenost s tím, jakým způsobem se dělá selfpromo (upoutávky na vlastní pořady a aktivity - pozn. red.), jak se má dělat televizní grafika, zkušenost, jakým způsobem fungují mediální partnerství, do nichž televize vstupuje. A tak dále.

Mluvíte speciálně o jeho šest let staré zkušenosti s reality show VyVolení na Primě?

Třeba. Je to o tom, že člověk, když chce promovat velké formáty, může je promovat jak on air - prostřednictvím vlastních selfů, pořadů s crosspromem -, tak off air - v tisku, v rádiích. (Musí) znát principy, aby si to vzájemně komunikaci podávalo... Je úžasné, že to nemusím nikoho učit.

Není angažování Svobody ústupek, poziční hra, součást dohody ze zářijové volby, že jste souhlasil, že Svoboda bude součástí týmu a radní dají víc hlasů vám?

To já myslím, že ne. Rada dnes (v úterý 30. listopadu - pozn. red.) koukala velmi překvapeně. To nebyla součást žádné dohody, ne ne. A poslední věc, je to mladý kluk, má energii, to mě na tom baví. Je mu dvaatřicet. Vím, že teď na něj mohu naložit stejné množství práce, jako nakládám na lidi, se kterými už dva měsíce dělám.

První specifický úkol?

Potřebuju, aby mi oddělení kompletně vystavěl. Marketing je tu roztříštěný po všech možných částech televize. Potřebuju, abychom dali dohromady kompletní detailní strukturu, definovali zadání, našli lidi, popřípadě vybrali ty zevnitř televize, a začali marketing velmi proaktivně využívat.

Tiskový mluvčí zůstává tentýž (Ladislav Šticha, který byl mluvčím už za Dvořákova předchůdce Jiřího Janečka - pozn. red.)?

Ano.

A to je definitivní?

Přichází Daniela (Němcová, bývalá mluvčí Českých aerolinií - pozn. red.) a součástí „balíku“, který přebírá, je i tiskový odbor včetně tiskového mluvčího, čili oni se musejí domluvit, musejí si na to sednout, uvidíme.

Jak jste přišel na Janu Kasalovou?

Opět, je to člověk, který v televizní branži fungoval dlouho, má velkou zkušenost, má hodně velké vazby směrem k tvůrcům a obecně k lidem, kteří mají kreativní potenciál. V tomto případě jsem zvažoval buď potvrdit Andreu Majstorovičovou, anebo sáhnout ven. A já myslím, že v kreativní oblasti potřebuju nový vzduch. Na druhou stranu, s Andreou jsem se dohodl, že bude dělat zástupkyni. Není to buď, anebo. Bude Janě dávat zázemí, ale potřebuju do toho vnést čerstvý elán, energii.

První větší úkon v oblasti?

První úkon, zcela zásadní: v této oblasti se kompletně mění organizační struktura, vytváří se tvůrčí skupiny a první, co budu potřebovat, je definovat přesně procesy, které ve výrobě budou fungovat. A když se budou zřizovat tvůrčí skupiny, potřebujeme najít jejich lídry.

A Kasalová by nad tímto měla mít supervizi?

Ano.