Nový generální ředitel ČT Jan Souček na své první tiskové konferenci související s funkcí seznámil veřejnost s nejbližším týmem, který si vybral, i s představami o dalším směřování České televize. V nejvyšším vedení zůstávají Jan Maxa, Milan Fridrich a Petr Mrzena, novými manažery budou Tereza Polachová, dosavadní vedoucí vývoje a výroby HBO Europe, regionální pobočky americké placené televize HBO, jako ředitelka obsahu nebo Michal Fila jako ředitel korporátních služeb, včetně komunikace.
Na dotaz Médiáře Souček doplnil, že pokračovat mají i Václav Myslík jako ředitel výroby, David Břinčil jako finanční ředitel, Michal Kratochvíl jako ředitel techniky a také obchodní ředitel Hynek Chudárek.
Souček těsně po zvolení počítal s redukcí první úrovně managementu o 20 %, v podcastu Insider pak mluvil o obměně jedné třetiny nejvyššího vedení, přičemž plánoval změnit strukturu řízení víc na vertikální než horizontální. Manažerů na prvním stupni řízení ČT bude dál deset, tedy osm v Praze plus dva ředitelé regionálních studií ČT v Brně a v Ostravě. „Lidí v prvním stupni řízení zůstává stejně,“ potvrdil dnes Médiáři Souček.
Prakticky se tak jen mění divize vývoje na divizi digitálních služeb, přičemž ředitelem zůstává Maxa, nový bude ředitel zpravodajství (Mrzena místo Šámala), marketing už nebude mít ředitelku (dosud Kollárová), ale níže postavenou manažerku (Sunková, podrobněji viz níže) a naopak je nově zřízena divize pro obsah, kterou přichází vést Polachová. Na další úrovni řízení pak podle dnešního oznámení zůstávají stávající výkonní ředitelé Ponikelský, Koliha, Motl, Chudárek i Doležel.
Nový top management České televize
- Tereza Polachová – ředitelka divize Obsah
- Jan Maxa – ředitel divize Digitální služby
- Petr Mrzena – ředitel divize Zpravodajství a publicistika
- Milan Fridrich – ředitel divize Program
- Jiří Kokmotos – manažer ČT1
- Jan Štern – manažer ČT2
- Jiří Ponikelský – manažer ČT Sport
- Michal Fila – ředitel divize Korporátní služby
- Štěpánka Sunková – manažerka oddělení Marketing
- Petra Lautnerová – manažerka oddělení Lidské zdroje
- Hynek Chudárek – výkonný ředitel obchodu
- Václav Myslík – ředitel divize Výroba
- Milan Kratochvíl – ředitel divize Technika
- David Břinčil – ředitel divize Finance a provoz
- Miroslav Karas – ředitel ČT Ostrava
- hledá se nástupce Jana Součka – ředitel ČT Brno

Obměněný management České televize: zleva Jan Maxa, Tereza Polachová, Petr Mrzena, Milan Fridrich, Jan Souček, Jiří Ponikelský, Michal Fila. Foto: ČT
Digitální budoucnost
Hlavním Součkovým cílem je „udržet a posílit pozici České televize jako nejrelevantnějšího audiovizuálního média v České republice“. Před novináři připomněl hlavní teze svého kandidátského projektu, s nímž v červnu zvítězil ve výběrovém řízení Rady ČT na šéfa veřejnoprávního média na dalších šest let, 2023 až 2029. Důraz dává na „digitální budoucnost“ ČT. „Budu usilovat o to, aby Česká televize byla lídrem českého digitálního audiovizuálního trhu,“ řekl s ohledem na to, jak zkonstruoval nový management. „Téměř celý mediální provoz se postupně překlápí do digitálního prostoru,“ zdůvodnil. Zpřesnit roli média veřejné služby by podle Součka měla pomoci konference „s relevantními partnery“, kterou už připravuje. Proběhnout by měla „někdy v prvním kvartálu 2024“.
Připomeňte si: co Jan Souček napsal do kandidátského projektu a co říkal před Radou ČT při volbě
Jan Maxa, dosavadní ředitel vývoje ČT, od 1. října povede divizi digitální služby, která bude zahrnovat především platformu iVysílání, ale i další digitální produkty. „Je to oblast, kterou chceme povýšit na druhý silný, zásadní pilíř distribuce obsahu ČT,“ uvedl Maxa. „Chceme zvýšit investice do online obsahu, zvýšit uživatelský komfort,“ podotkl také. „Chystáme se aktivněji pracovat se sociálními sítěmi a stejně tak ukázkami pořadů oslovovat specifické divácké skupiny,“ řekl Maxa a zmínil přitom skupiny, jako jsou učitelé a žáci, děti a rodiče nebo milovníci umění. Pracovat se má i na propojení uživatelských účtů s evidencí plátců televizního poplatku – ti, kdo budou na ČT platit, mají dostávat nejvyšší úroveň obsahu a služeb.
Ředitelkou nové divize obsahu se k 1. říjnu stane Tereza Polachová. Navazuje právě na Maxovo dosavadní působení a pozici, divize obsahu totiž je nový název a nastavení pro dosavadní divizi vývoje, řízené právě Maxou. Polachová v letech 2010 až 2022 pracovala pro HBO, jako producentka je podepsána pod sériemi Hořící keř, Pustina, Bez vědomí, Terapie, Až po uši, Mamon, Spolu & hladoví či prvním původním slovenským počinem HBO, seriálem Víťaz režiséra Jana Hřebejka, který ode dneška uvádí videoplatforma SkyShowtime. „Úlohou televize je sloužit všem, podněcovat debatu na aktuální témata a podporovat a nechat zaznít všechny názory,“ předeslala Polachová. Za svou misi v České televizi si určila „tlačit diváckou laťku stále výš a výš“, to, aby jádro původní tvorby ČT „nebylo zaměnitelné s tvorbou komerčních televizí“ a aby „tvorba ČT byla konkurenceschopná s nejlepší zahraniční tvorbou“.
Ředitelem zpravodajství a publicistiky bude Petr Mrzena, dosavadní výkonný ředitel ČT24. Nahradí tak Zdeňka Šámala, dosavadního ředitele zpravodajství a sportu ČT, který už dřív avizoval svůj odchod. „Důraz budu klást na věcnost a správnost vysílaných informací,“ řekl Mrzena. Slíbil „pokračovat v intenzivním rozvoji regionálního zpravodajství“, do vysílání zpravodajské ČT24 víc zapojit studia v Brně a Ostravě, což Souček sliboval v kandidátském projektu radním. „Rozšíříme živé vysílání i do nočních hodin i počet diskusních pořadů, v regionech vytvoříme několik nových formátů. Budeme samozřejmě intenzivně rozvíjet i investigativní žurnalistiku.“ Uvažuje o zřízení zpravodajského postu na Ukrajině. Mrzena chce také posílit úlohu žen ve vedení zpravodajství i ve zpravodajství samotném na obrazovce, a to aby poměr žen a mužů byl ideálně půl na půl.
Jasno ještě není o budoucím šéfredaktorovi či šéfredaktorce zpravodajství. „Na rámcové představě, jak by měla být celá divize zpravodajství a publicistiky řízena, jsme se s panem [generálním] ředitelem shodli a v tuto chvíli budeme vést diskuse o jménech,“ odpověděl Médiáři Mrzena. Ten zastával funkci výkonného ředitele i šéfredaktora, i nadále by to podle něj v praxi měl být jeden člověk.
Ředitelem divize programu zůstává Milan Fridrich. Divize programu pod sebou má mít všechny kanály s výjimkou ČT24. Každý z kanálů tak dostane svého manažera. ČT1 bude řídit Jiří Kokmotos, posledních 10 let vedoucí programu Českého rozhlasu Brno, ČT2 Jan Štern, který v ČT v minulosti působil jako kreativní producent (seriály Čtvrtá hvězda, Rédl, První republika, Bohéma, Modré stíny či Vodník, filmy Zločin v Polné či Piknik) či jako intendant právě ČT2 a letos kandidoval na generálního ředitele televize proti Součkovi. Řízení ČT Sport zůstává Jiřímu Ponikelskému, ČT Déčko dál povede Petr Koliha a ČT Art Tomáš Motl.
Podle Fridricha by se měla vrátit ČT3, kanál pro seniory, který odstartoval v covidu a skončil na konci loňského roku, kvůli úsporným opatřením v celé televizi. „Měl by nadále přinášet důležité věci z oblasti našeho archivu, ale na druhou stranu být i rádcem, průvodcem, pomocníkem seniorům a dalším lidem, kteří se chtějí dívat na toto poklidné vysílání v době, která bude nadcházet.“ Podle Součka by k obnovení vysílání ČT3 mohlo dojít na podzim 2024 až na jaře 2025.
Ředitelem divize korporátních služeb se stane Michal Fila, divize zahrne komunikaci, marketing a lidské zdroje. V Součkově managementu střídá šéfa komunikace Víta Koláře, který byl nejbližším spolupracovníkem končícího generálního ředitele Petra Dvořáka. Fila byl mluvčím Home Creditu skupiny PPF, kterým se stal na jaře 2021, přešel tam po 16 letech v České televizi, a to z místa vedoucí brněnské redakce zpravodajství. Teď v nové roli slibuje, že Česká televize bude „komunikovat velmi otevřeně“, a to jak navenek (například s médii), tak dovnitř. Hodlá proto brzy posílit interní komunikaci ČT. Chce, „abychom opustili zaběhlé osahané postupy a zkoušeli myslet out-of-the-box“. Manažerkou oddělení lidských zdrojů, která bude spadat do Filou řízené divize, bude Petra Lautnerová.
K 1. lednu 2024 se pak manažerkou marketingu České televize stane Štěpánka Sunková, jedna z dosavadních kreativních producentek ČT a manažerka vývoje, která působí v centru dramaturgie nových médií a řídí weby ČT Art a ČT Déčko. „Marketing v České televizi vnímám jako službu instituci, programům, pořadům, prostě všemu, co v České televizi vzniká,“ uvedla Sunková a slíbila vnést do marketingu „jistou hravost“. Naváže na činnost končící ředitelky marketingu Denisy Kollárové.
Záznam tiskové konference

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Rada ČT je kompletní, Senát zvolil šest nových radních
