Do společnosti PPC Bee, která vyvíjí a provozuje vlastní stejnojmennou aplikaci pro automatizaci a správu digitálních kampaní, k 21. prosinci 2021 majetkově vstoupil investiční fond Reflex Capital Ondřeje Fryce. Ten v PPC Bee získal 12,4 %, za které zaplatil desítky milionů korun. V dosavadní vlastnické struktuře PPC Bee figurovali se 75 % zakladatel a ředitel Pavel Vachek s 25 % vedoucí vývoje produktu Ondřej Bartas. Majoritním vlastníkem PPC Bee se Vachek stal loni, kdy odkoupil 45% podíl od Tomáše Novotného, a to právě kvůli „větší flexibilitě při aktuálně probíhajících jednáních s několika strategickými investory“.
„Od vstupu strategického investora si slibujeme hlavně rychlejší vstup na zahraniční trhy, rychlejší nábor nových kolegů a větší investice do marketingu. Investice od Reflex Capital ale není jen finančního charakteru. Zároveň nám jeho partneři poskytnou mentoring a potřebné know-how v klíčových tématech,“ uvedl Vachek.
Firma PPC Bee vznikla v roce 2015. Uvádí, že dlouhodobě meziročně zdvojnásobuje objem spravovaných kampaní, přičemž za uplynulý za rok 2021 se jednalo už bezmála o miliardu korun. V horizontu pěti let plánuje tento objem plánuje navýšit až k 20 miliardám Kč. Firma má klienty ve 53 zemích po celém světě, v Česku a na Slovensku pracuje pro digitální agentury Acomware, Dexfinity, Adexpres či Marketup i největší zadavatele reklamy z e-commerce Alza.cz, Mall Group, Heureka, Notino nebo CZC.cz.
Reflex Capital založil Fryc po svém exitu z e-shopu Mall.cz v roce 2013. Mezi nejznámější firmy v jeho portfoliu patří Productboard, Rekola či Smartlook. K důvodům, proč investoval do PPC Bee, patří vysoká míra růstu i bez externího kapitálu, unikátní produkt a globální potenciál firmy.
Letos sedmatřicetiletý Vachek, absolvent Fakulty informačních technologií na ČVUT v Praze, začal svou podnikatelskou dráhu v roce 2009, kdy spoluzaložil a 10 let vedl agenturu Blueberry, zaměřenou na digitální marketing a vývoj aplikací. Kromě PPC Bee také v roce 2015 založil a stále vede službu Fakturaonline.cz, která umožňuje jednoduché vystavování faktur pro menší podnikatele, působí na pěti evropských trzích a využívá ji v současnosti přes 10.000 podnikatelů. Kromě toho je společně s Tomášem Karpíškem a dalšími lidmi ze skupiny Ambiente spolumajitelem prémiové značky káv a kávových limonád Sofee and the Gang.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

TV Seznam uvádí vlastní seriál „o ukrutně statečných myslivcích“ Revír

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec

Young Lions: Červený a Ružičková ze Zaraguzy obhájili loňské vítězství
