Regie i MMS posílí o další stanice, Zach buduje vlastní prodej reklamy

V oboru rozhlasové reklamy začaly významné pohyby. Regie Radio Music bude mít další rádia z národního trhu, Media Marketing Services posílí o šest regionálních a novým hráčem bude Radio United polovičního majitele televize Prima.

Martin Nováček

Martin Nováček, obchodní ředitel Regie Radio Music

Prodejce rozhlasové reklamy Regie Radio Music koncernu Lagardere (provozuje Frekvenci 1, Evropu 2, Bonton, Dance, Pigy a BBC/Zet) bude nově zastupovat další velké stanice, které, to zatím neoznámil.

„Intenzivně jednáme o exkluzivním zastupování dalších významných rádií na národním trhu. Z aktuální situace je zřejmé, že Regie Radio Music bude jednoznačně nejsilnějším hráčem na rozhlasovém trhu v roce 2014, jde pouze o to, jak výrazná bude naše pozice lídra,“ prohlásil Martin Nováček, obchodní ředitel Regie.

Regie Radio Music léta soutěží o jedničku mezi rozhlasovými zastupitelstvími s Media Marketing Services (MMS) konkurenční skupiny Media Bohemia, v posledí době má navrch. Aktuálně má tržní podíl 38,2 % a MMS 38,6 %, v absolutních počtech posluchačů ale vede. Týdně si rádia zastupovaná Regie naladí skoro 5 milionů lidí.

Tržní podíl mediazastupitelství (v rámečku změna oproti předchozímu klouzavému pololetí, tedy za 1. pololetí 2013)

Tržní podíl mediazastupitelství za 2. a 3. čtvrtletí 2013 (v rámečku změna oproti předchozímu klouzavému pololetí, tedy za 1. pololetí 2013). Zdroj: Radioprojekt, Median, STEM/MARK

Vývoj tržních podílů prodejců rozhlasové reklamy, poslechovost včera, v tisících posluchačů. Zdroj: Radioprojekt, Median, STEM/MARK

Vývoj tržních podílů prodejců rozhlasové reklamy, poslechovost včera, v tisících posluchačů. Zdroj: Radioprojekt, Median, STEM/MARK

Nováček zároveň reagoval na zvěsti Hospodářských novin, že podnikatel a politik Andrej Babiš jedná o koupi Rádia Impuls společnosti Londa (dvě třetiny vlastní německý Eurocast, třetinu Ivan Baťka), nejposlouchanější tuzemské stanice s 2,1 miliony posluchačů týdně. To Regie exkluzivně obchodně zastupuje.

„Mediální diskuze o změně vlastníka Rádia Impuls nejsou pro naše zastupitelství významné, protože dlouhodobou spolupráci s Rádiem Impuls máme zajištěnou platnou smlouvou,“ podotkl Nováček.

Media Marketing Services v úterý oznámila, že počínaje 1. lednem 2014 bude nově obchodně zastupovat šest stanic na Moravě a Vysočině - rádia Zlín, Krokodýl, Rock Max, Jihlava, brněnské Free Radio a Rádio Jih. „Týdenní poslechovost šesti nových stanic v síti MMS přesahuje 550.000 posluchačů, share těchto stanic na rozhlasovém trhu činí 3,3 %. Nově zastupovaná rádia zásadně posílí pozici MMS v Jihomoravském Kraji, Zlínském Kraji a také v Kraji Vysočina,“ prohlásila firma.

Stanice skupiny Radio United

Stanice skupiny Radio United

Obchodní zastoupení svých nově nabytých rádií Kiss, Country, Beat, Radio 1, Spin a nové středočeské minisítě Signál (podle RadioTV.cz začne 1. prosince) formuje také Ivan Zach, poloviční majitel Primy, v podobě divize Radio United Services.

„Nový produkt na trhu rozhlasové komerční komunikace“ slibuje Radio United od ledna 2014, touto firmou zastupované stanice uvádějí 1 milion posluchačů denně, týdně dosáhne k 1,9 milionu posluchačů (reach).