Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Regulátor potvrdil UPC milion pokuty

Operátor nabízel cenu platnou “napořád”, kterou záhy zvýšil.

  • ČTK
  • 03. 06. 2014 06:26
Frans-Willem de Kloet

Šéf české UPC Frans-Willem de Kloet

Český telekomunikační úřad nevyhověl odvolání největší tuzemské kabelové firmy UPC proti pokutě 1 milion Kč za užití klamavé reklamy. U některých balíčků svých služeb slibovala garantované ceny, které ale poté změnila. Uvedl to předseda úřadu Jaromír Novák.

Operátor od září 2011 do září 2012 nabízel balíčky svých produktů s uvedením slibu “jedinečná cena, která platí napořád”, od 1. ledna 2013 přestal v původních garantovaných cenách účtovat, a úřad mu za to na konci roku udělil pokutu. Proti té se pak UPC odvolala.

UPC si je podle mluvčího Martina Pavlíčka pochybení vědoma a pokutu zaplatí. “Chceme se touto cestou omluvit našim zákazníkům a ubezpečit je, že tato situace se již v budoucnu nebude opakovat. Podnikli jsme aktivní kroky k nápravě a i nadále se v rámci naší nové strategie snažíme vytvářet transparentnější vztahy s našimi zákazníky,” uvedl.

Společnost se ve správním řízení hájila tvrzením, že svému závazku nemohla dostát vzhledem ke stoupajícím nákladům, zejména nárůstu plateb za energie a poklesu ekonomické výkonnosti. To ale úřad neuznal. V rámci šetření ze statistických dat zjistil, že ceny elektrické energie v roce 2012 naopak klesaly a ekonomické výsledky operátora byly v roce 2012 o 130 milionů Kč lepší než v roce předchozím.