Reklama na TikToku je ideální příležitost, jak oslovit hodně lidí za málo peněz

Šéf agentury Business Factory Jan Pátek radí, jak na TikTok Ads a jaké formáty si vybrat.

S reklamou na sociální síti TikTok radí agentura Business Factory

S reklamou na sociální síti TikTok radí agentura Business Factory

Uživatelská základna sociální sítě TikTok v Česku vzrostla za posledního půl roku o několik stovek tisíc lidí. Nyní platformu každý měsíc navštíví 1,4 milionu unikátních uživatelů. Přes 80 % je ve věku 18+, což už začíná být zajímavé i pro české marketéry. Díky naší pobočce Business Factory ve Varšavě jsme měli možnost s reklamou na TikToku pracovat ještě dřív, než přišla oficiálně do Česka a u nás jsme spouštěli první kampaně. Rádi se podělíme o poznatky a pár čísel, která pro vás mohou být velmi zajímavá.

Mají smysl prémiové formáty?

TikTok nabízí několik prémiových formátů, které nakupujete napřímo přes partnery za fixní cenu na 24 hodin. Za zmínku stojí formát TopView. Ten vám garantuje, že každý, kdo otevře mobilní appku, uvidí v daný den vaši reklamu. Máte proto 100 % share of voice, protože nikdo jiný si na stejný den nemůže tento formát rezervovat. TopView pracuje s dynamickou frekvencí, která zaručuje, že i při opětovném otevření bude video vidět. Opakování není nekonečné, ale nastavené tak, aby TikTok doručil garantované imprese. Díky tomu můžete očekávat vysoký počet impresí doručených během krátké doby – 24 hodin. Pro vaši představu v Česku jsou garance zhruba jeden milion impresí/kampaň. Když jsme s pár klienty tento formát spouštěli, měli jsme i případ kampaně, která vygenerovala dva miliony impresí za den (cena byla fixní, předem stanovená).

A ptáte se, kolik taková legrace stojí? Bavíme se o desítkách tisíc korun za 24 hodin. Nejde o vysokou cenu a odpovídá to prémiovému formátu, který nakoupíte pouze napřímo přes některého z partnerů. Díky dalším formátům můžete například na 24 hodin nakoupit garantované umístění ve feedu. Dokonce je možné si rezervovat i první pozici ve feedu, což je formát, který je o něco levnější než TopView, a stejně tak za fixní cenu garantuje dosah.

Aukční formáty TikToku

Druhou metodou, která je také zatím dostupná pouze přes partnery, je aukční nákup. Téměř stejný způsob nákupu reklamy který znáte z Facebook Ads. Navíc v Česku aukčních inzerentů tolik není, proto je díky téměř prázdnému reklamnímu inventory (narozdíl od Facebooku) cena za reklamu na minimu.

Zde jsou ty největší výhody nákupu přes reklamní aukce.

Cílení

U většiny prémiových formátů jednoduše necílíte a zobrazujete reklamu všem uživatelům v zemi. Tím pádem musíte počítat, že část impresí je vygenerována demografickými skupinami, které pro váš produkt/službu nemusí být relevantní. U aukčních formátů můžete cílit na konkrétní věkové skupiny, pohlaví či zájmy.

Optimalizace

Stejně jako u Facebooku optimalizujete své kampaně na imprese, kliky, konverze, to znamená, že investujete pouze tam, kde to dává smysl a nevyhazujete peníze oknem. Navíc optimalizujete to, co je na TikToku nejdůležitější – kreativu.

Cena

Jedním z klíčových argumentů je rozhodně cena. Pokud vám nejde čistě o to, mít zarezervovaný konkrétní speciální formát na 24 hodin, rozhodně zvolte aukční nákup. Zásah a obecně výkon, který nakoupíte přes aukci, vás bude stát zlomek ceny prémiového formátu. I s investicí, která se pohybuje v nižších stovkách eur, jste schopni oslovit takřka celý český TikTok.

Screenshot z TikTok Ads Manageru. Za 260 euro jsme oslovili téměř půl milionu unikátních uživatelů, kteří se v ten den právě objevili na platformě. Impresí jsme vygenerovali téměř stejně jako přes prémiový formát, který ale stojí násobně více.

Screenshot z TikTok Ads Manageru. Za 260 euro jsme oslovili téměř půl milionu unikátních uživatelů, kteří se v ten den právě objevili na platformě. Impresí jsme vygenerovali téměř stejně jako přes prémiový formát, který ale stojí násobně více.

Jak začít s TikTok Ads?

U prémiových formátů se sice dostanete na skvělý zásah, ale je nutné se na čísla dívat v kontextu a uvědomit si, za co platíte a jaká je cílovka TikToku. Pokud chcete za krátký čas a opakovaně zasáhnout co největší počet lidí, prémiové formáty mohou být pro vás velmi zajímavé. Rozhodně od nich ale neočekávejte výkon a přímé prodeje. Tyto formáty budou hrát spíše roli na úplném počátku nákupního procesu. Pomůžou zvyšovat povědomí o vaši značce.

Pokud si naopak chcete s reklamou více pohrát, A/B testovat kreativy, optimalizovat a nechcete hned ze startu vypálit desítky nebo stovky tisíc za kampaň, doporučujeme začít s aukčním systémem. Navíc při správném nastavení prodeje může z naší zkušenosti přinést i konverze a bude vás to stát zlomek ceny prémiového formátu.

Jak jsem zmiňoval výše – prémiové formáty i klasické aukční kampaně je možné zatím v ČR nakoupit přes partnery. Inzertní síť zatím není veřejně dostupná pro každého. Navíc brzy podle našich informací TikTok chystá spustit cílení i na Slovensko.

Jan Pátek

Jan Pátek

Autor je CEO mezinárodní digitální agentury Business Factory, která se zaměřuje převážně na výkonnostní online strategie a vývoj inovací v oblasti reklamních technologií. Jan ve firmě působí od roku 2012 a za tu dobu se od marketingového specialisty posunul až do globálního vedení firmy, kde je zodpovědný za výkon všech poboček. Pro Business Factory s hlavním sídlem v Brně a s dalšími pobočkami v Praze, Dubaji, Varšavě a Bratislavě pracuje přes 80 lidí.