Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Reklama nepovolených loterií bude zakázána

Zeman podepsal novelu, zpřísňující pravidla pro loterijní a politickou reklamu.

  • ČTK
  • 04. 08. 2015 15:04
Online gambling. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Online gambling. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Prezident Miloš Zeman dnes podepsal novelu zákona o regulaci reklamy. Ta zakazuje propagaci nepovolených loterií pod pokutou až pět milionů korun. Vymahatelnější má být i zákaz anonymní volební reklamy. 

Zakázáno bude nově zadávání, zpracování i šíření propagace na nepovolené loterie. Šiřitelé reklamy si tak budou muset zjišťovat, jakou loterii by propagovali. Proti postihu za šíření reklamy na nepovolené loterie se stavěli mimo jiné zástupci Sdružení pro internetový rozvoj. Podle kritiků reklamu vkládají na internetové stránky jiné firmy, jimž se tato místa prodávají. Tvrdí proto, že provozovatelé portálů nemají šanci ovlivnit to, co se na jejich stránkách jako reklama objeví.

Zákaz anonymní reklamy „týkající se voleb po dobu volební kampaně“ novela nahrazuje zákazem „šíření anonymního oznámení týkajícího se voleb v době od vyhlášení voleb do ukončení hlasování“. Dosavadní ustanovení je totiž podle podle ministerstva průmyslu v praxi téměř nepoužitelné a nepostižitelné. Problém je právě v pojmu reklama, který se týká výhradně podnikatelské činnosti. Porušení bude nadále pokutováno až dvěma miliony korun.

Novela zpřesňuje také omezení reklamy na provozování pohřební služby nebo krematoria. Zatímco nyní je zakázána v prostorách zdravotnických zařízení a ústavů sociální péče, nově by nemohla být v jejich areálech. Za porušení bude také hrozit až dvou milionová pokuta ve správním řízení. Zákon ale umožňuje uložit v blokovém řízení až pětitisícovou pokutu.

Předlohou bude rovněž z krajských živnostenských úřadů na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci převeden dozor nad reklamou na potraviny, která obsahuje výživová nebo zdravotní tvrzení, a nad reklamou na potraviny uvádějící v omyl. Novela nabude účinnosti dnem vyhlášení ve Sbírce zákonů.