Od 1. ledna 2017 začne platit nový loterijní zákon, který mimo jiné nově umožňuje získat v Česku licenci pro provozování online kasina, případně dalších her. Licence bude vydávat Ministerstvo financí České republiky, přičemž zájem vstoupit na tento trh už deklarovala většina velkých provozovatelů sázkových her a loterií u nás (například Sazka, Fortuna a Tipsport). Podle odhadu ředitele divize strategie a rozvoje společnosti Tipsport Zdeňka Brázdila by mohl potenciál tohoto trhu představovat až 20 % z celkového sázkového a loterijního obratu v Česku. Spolu s možností regulovaného online sázení se otevírá prostor i pro jeho propagaci.
Fortuna, která patří společnosti Penta, začala ještě v závěru roku 2016 propagovat na internetu i na billboardech své Fortuna online kasino, které hodlá spustit hned v lednu 2017. Kasino by mělo zahrnovat klasické hry známé z kamenných kasin (ruletu, blackjack a výherní automaty), kromě toho chce tato sázková společnost nalákat nové hráče na hry zdarma, na vstupní bonusy a na promo akce. Mezi přednosti nového kasina má patřit také možnost hrát jeho hry na mobilním telefonu.
Velkou reklamní kampaň ke spuštění vlastního online kasina připravuje také Tipsport, jehož doménou je jinak sportovní sázení. Kampaň by měla zahrnovat i nový televizní spot v hlavní roli s hercem Hynkem Čermákem, který je dlouhodobě tváří této sázkové společnost (vystupoval například i v její náborové kampani IT lov). „Online kasino je pro nás doplňkový produkt, který ale chceme a musíme mít. Novou reklamou necílíme na naše dosavadní sázkaře, ale hledáme novou klientelu. Ani kreativu proto nespojujeme se sportem. Příběh našeho spotu vychází z myšlenky, že díky online kasinu se může v tomto nablýskaném světě ocitnout i obyčejný člověk, který by do běžného kasina nezavítal,“ popsal Médiáři připravovanou reklamu brand manažer divize marketingu Martin Filip.
V prostředí kasina se tak vedle prototypu „klasického hráče“, představovaného právě Čermákem, zjeví obyčejný chlapík v pyžamu, kterého hraje Pavel Kikinčuk. Kromě nich vystupuje v nové reklamě ještě luxusní návštěvnice kasina, již ztvárnila modelka Olga Bursíková. Spot se natáčel v právě rekonstruovaném Grand hotelu Evropa na pražském Václavském náměstí podle scénáře, který vytvořilo marketingové oddělení Tisportu vlastními silami. Reklamu režírovalo režisérské duo John Doe v produkci Target Pictures. Kampaň by měla běžet dva měsíce na internetu a v televizi, kromě třicetivteřinového spotu bude zahrnovat i jeho speciální delší internetovou verzi, sponzorský vzkaz a klasické akviziční displejové online reklamy.
Také Sazka plánuje začlenit do své nabídky po novém roce online kasino hry, k nimž bude lákat hráče například nabídkou možnosti zahrát si na online automatech zdarma a bonusovým zvýhodněním prvních vkladů, které je u online kasin většinou ve výši 100 %.
Podle výzkumu z roku 2015 společnosti Juniper Research, zabývající se analyzováním digitálního sektorů globální ekonomiky, je online gambling na větším vzestupu, než se čekalo, byť třeba v případě sportovních sázek na internetu už se růst zpomaluje. Každý desátý dospělý člověk by měl podle tohoto výzkumu v roce 2019 hrát v online kasinech. Nejvýrazněji by se měly na tomto růstu podílet britský a italský trh, kde by měla podle Juniper Research do čtyř let hrát pravidelně online hazardní hry více než polovina všech dospělých. Kromě liberalizace online kasin by se měl na tomto růstu pozitivně projevit i narůstající prodej loterijních tiketů přes mobilní zařízení. V roce 2015 utratily hazardní společnosti v Británii za televizní reklamu 118 milionů liber, což je asi 3,6 miliardy českých korun.