Piráty iniciovaný bod čtvrteční schůze poslaneckého volebního výboru, týkající se sporu o reportáž Janka Kroupy o Agrofertu, oproti úterní schůzi příslušné senátní komise nové argumenty nepřinesl. Nad rámec známého řekl generální ředitel René Zavoral jen, že ve veřejnoprávním rádiu zruší část tabulkových míst a že kromě předžalobní výzvy od Agrofertu registruje rozhlas i další, rovněž na Kroupovu reportáž, a to z roku 2015. Reportér Kroupa se schůze neúčastnil.

Reklamě v únoru kraloval Mountfield, měsíční výdaje obecně rostou

Do reklamy dal prodejce zahradní techniky skoro dvakrát tolik, co operátor Telefónica do značky O2.

Až 129 milionů korun investoval v únoru do své propagace v médiích Mountfield, největší tuzemský prodejce zahradní techniky. Využívá hluššího období, kdy je zájem o reklamní prostor a v televizi méně programových novinek.

Do reklamy dal Mountfield skoro dvakrát tolik, co telekomunikační operátor Telefónica do své značky O2 – tedy 67 milionů korun v ceníkových cenách. Ukazuje to monitoring reklamních investic, prováděného společností Admosphere.

K nejpropagovanějším firemním značkám patřili tradičně i ostatních dva operátoři (T-Mobile, Vodafone) a banky se svými produkty (ČSOB, KB). Vidět byli hodně také výrobci vozů (Hyundai, Škoda). Ti byli v únoru v součtu nejvíc investující produktovou kategorií.

Únorové investice do reklamy u deseti nejsilnějších produktových kategorií ve srovnání s minulým rokem vzrostly.

Nejvíc to bylo v případě širokosortimentních prodejen a řetězců, které meziročně investovaly o 59 % víc. Výrazně zvýšily své reklamní útraty i firmy z kategorie hobby a potřeb pro kutily (45 %) a banky a spořitelny (34 %).

Uspořit na reklamě se oproti loňskému únoru rozhodly výrobci čistících prostředků, potravinových doplňků a mírně i osobních automobilů.

AdmosphereMonitoring Admosphere počítá inzeráty v tisku, v televizi, v rozhlasu, na internetu a na venkovních nosičích. Vychází z ceníkových cen, do nichž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečně proinzerovaných peněz tak může být méně.