Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Reklamní festival Duhová kulička bude 1. a 2. června, poprvé se otevře zemím Visegrádu

Zaměřením se na střední Evropu se chce reklamní soutěž při zlínském filmovém festivalu odlišit od ostatních.

  • ČTK
  • 18. 02. 2011 11:36

Mezinárodní reklamní festival Duhová kulička, respektive jeho soutěžní část, se letos poprvé otevírá všem státům visegrádské čtyřky, tedy kromě České republiky i Slovensku, Maďarsku a Polsku. ČTK to řekla manažerka festivalu Nela Fišerová.

Devátý ročník se uskuteční 1. a 2. června ve Zlíně. Organizátorem je společnost Filmfest, pořadatel zlínského filmového festivalu, který se ve městě koná od 29. května do 5. června.

Podle Fišerové se do soutěže v minulosti nejvíce hlásili tvůrci z ČR, poté ze Slovenska a občas například z Francie či Německa. „Tím, že se zaměříme pouze na tvůrce zemí Visegrádu, soutěž více specifikujeme. Tvůrci reklam tak mají možnost utkat se v kreativním boji se svými kolegy z partnerských států střední Evropy a navzájem si vyměnit názory a poznatky o svém oboru,“ upřesnila Fišerová.

Festival Duhová kulička vznikl v roce 1999 společně s konferencí na téma Dítě a reklama. Časem se přidala přehlídka reklam a festival se postupně transformoval do současné podoby. Duhová kulička se v minulých letech soustředila na společensky zodpovědnou reklamu, devátý ročník se více zaměří na samotnou kreativitu v reklamách.

Při Duhové kuličce odborníci v několika kategoriích ocení nejlepší kreativní reklamy. „Ve městě, kde se marketing a reklama studuje na Fakultě multimediálních komunikací, přitahuje mimořádnou pozornost kategorie Young Marbles, určená mladým kreativním tvůrcům do 26 let,“ poznamenala mluvčí Duhové kuličky Adriana Šnajdrová. Výsledky soutěže budou vyhlášeny 2. června na galavečeru.

Jako každým rokem i letos festival nabídne konferenci o aktuální mediální problematice, letos půjde o téma Energetika v ČR a v zahraničí.