Reklamní festival PIAF po 10 letech skončil

„K zásadní rekonstrukci chyběla motivace,“ přiznávají Martin Štěpánek a Marek Hlavica.

Marek Hlavica na festivalu PIAF v dubnu 2016

Duší akce PIAF byl Marek Hlavica, zde na festivalu v dubnu 2016

Mezinárodní festival reklamy PIAF se příští rok už neuskuteční. Oznámil to Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních agentur a zároveň hlavní organizační síla a duše festivalu. Akci založil Martin Štěpánek, někdejší ředitel a spolumajitel skupiny Publicis v Česku. PIAF poprvé proběhl v roce 2010 na pražském Žofíně, loni a letos už byla jen malou součástí výročního Communication Summitu, pořádaného firmou Blue Events. Ten bude napříště samostatný, další se koná 26. května 2020 v Dox+.

„Festival přišel s novátorskými soutěžními kategoriemi i konferencí, ve které převažovali zahraniční řečníci. Přesto se festivalu nepodařilo získat v tuzemské odborné komunitě jednoznačnou podporu. V souvislosti s převisem nabídky konferenčních aktivit a proměnou zájmu odborné veřejnosti s důrazem na efektivitu se formát festivalu PIAF vyčerpal. K zásadní rekonstrukci už chyběla motivace,“ popsal Hlavica.

„Chci poděkovat všem partnerům a přátelům, kteří festivalu pomáhali a podporovali jej. Věřím, že pro řadu mých bývalých kolegů v branži byla účast v soutěži, porotě nebo na konferencích profesionálně přínosná,“ uvedl Martin Štěpánek. „V Česku budou příležitostí pro srovnání nadále akce národního rozsahu jako ADC Creative Awards, Effie, Zlatá pecka a soutěže specializované na jednotlivé komunikační disciplíny,“ doplnil Hlavica.