Za první dva měsíce letoška meziročně vzrostly reklamní investice do televize o 15 %, do tisku o 18 %, do rádia o 20 % a do venkovních nosičů dokonce o 36 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Ukazuje tak trend. Loňský a předloňský rok poznamenala koronakrize.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-únor 2021 | leden-únor 2022 | změna |
televize | 7,37 | 8,46 | 15 % |
tisk | 1,99 | 2,35 | 18 % |
rádio | 0,89 | 1,07 | 20 % |
venkovní | 0,41 | 0,55 | 36 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Reklamní útraty letos v únoru v televizi meziročně stouply o 16 %, v tisku o 19 %, v rádiu o 22 % a na venkovních nosičích o 29 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | únor 2021 | únor 2022 | změna |
televize | 4,02 | 4,66 | 16 % |
tisk | 1,10 | 1,31 | 19 % |
rádio | 0,47 | 0,57 | 22 % |
venkovní | 0,23 | 0,29 | 29 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největšími inzerenty v únoru byly maloobchodní řetězec Lidl, producent farmaceutických přípravků Simply You Pharmaceuticals a provozovatel loterií Sazka.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, únor 2022
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Lidl Česká republika | 185 |
2 | Simply You Pharmaceuticals | 174 |
3 | Sazka | 173 |
4 | Kaufland Česká republika | 164 |
5 | Mountfield | 118 |
6 | Albert Česká republika | 115 |
7 | Reckitt Benckiser (Czech Republic) | 89 |
8 | Raiffeisenbank | 85 |
9 | Česká lékárna Holding | 84 |
10 | Billa | 79 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií byly v únoru tradičně řetězce s potravinami, ty s elektronikou a hobby markety.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, únor 2022
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 479 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 230 |
3 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 192 |
4 | Běžné, spořicí účty | 176 |
5 | Datové služby, tarify | 135 |
6 | Široký sortiment zboží s převahou farmaceutických přípravků | 133 |
7 | Terénní automobily a SUV | 133 |
8 | Úvěry, obchodní úvěry | 120 |
9 | Fast foody | 120 |
10 | Loterie | 115 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
