Za první letošní čtvrtletí meziročně vzrostly reklamní investice do televize o 9 %, do tisku o 15 %, do rádia o 23 % a do venkovních nosičů dokonce o 35 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Ukazuje tak trend. Loňský a předloňský rok poznamenala koronakrize.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-březen 2021 | leden-březen 2022 | změna |
televize | 13,37 | 14,57 | 9 % |
tisk | 3,41 | 3,92 | 15 % |
rádio | 1,46 | 1,79 | 23 % |
venkovní | 0,67 | 0,91 | 35 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Reklamní útraty letos v březnu v televizi meziročně stouply o 2 %, v tisku o 10 %, v rádiu o 26 % a na venkovních nosičích o 35 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | březen 2021 | březen 2022 | změna |
televize | 5,99 | 6,10 | 2 % |
tisk | 1,42 | 1,57 | 10 % |
rádio | 0,57 | 0,72 | 26 % |
venkovní | 0,27 | 0,36 | 35 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největším inzerentem se v březnu stal provozovatel loterií Sazka, přeskočil maloobchodní řetězce Kaufland a Lidl.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, březen 2022
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Sazka | 225 |
2 | Kaufland Česká republika | 173 |
3 | Lidl Česká republika | 145 |
4 | Česká lékárna Holding | 143 |
5 | Alza.cz | 124 |
6 | Albert Česká republika | 120 |
7 | L’Oréal Česká republika | 114 |
8 | Simply You Pharmaceuticals | 106 |
9 | T-Mobile Czech Republic | 104 |
10 | Vodafone Czech Republic | 101 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií byly v březnu tradičně řetězce s potravinami a ty s elektronikou, následovaly datové služby a pak loterie.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, březen 2022
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 560 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 305 |
3 | Datové služby, tarify | 234 |
4 | Loterie | 218 |
5 | Úvěry, obchodní úvěry | 217 |
6 | Běžné, spořicí účty | 208 |
7 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 206 |
8 | Široký sortiment | 190 |
9 | Široký sortiment zboží s převahou farmaceutických přípravků | 158 |
10 | Alkoholická piva | 154 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
