Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Reklamní katy oslovila slam poetry, víc ta od Woltu

Z battlu ve slam poetry vyšel vítězně Wolt s Wollein Films, za ním jsou Havas a České dráhy.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 28. týden 2019

  1. Wollein Films: Wolt Slam Poetry (54 %)
    značka: Wolt, klient: Wolt Česko
  2. Havas: Pojď se bavit s apkou Vlakem na výlet (41 %)
    značka, klient: České dráhy
  3. Fyi Prague: Z ceny vaší nemovitosti vám nikdo neukousne (38 %)
    značka: Bezrealitky, klient: Pricetown
  4. Loosers: Pomáháme vám být zážitkům blíž (35 %)
    značka, klient: Letiště Praha
  5. Optimio: Pro každou ženu a pro každý den (20 %)
    značka: Lactacyd, klient: Omega Pharma

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Pro Wolt rýmuje Jiří Charvát (54 %)

Služba na doručování jídla z pražských a brněnských restaurací Wolt přichází po roce působení v Česku se třemi spoty, které celé léto poběží v kinech a online. Ve videích, kde hraje hlavní roli slam poetry, se ukáže slammer a standup komik Jiří Charvát, který dal tři básničky o sushi, burgerech, pizze, hladu a doručení do třiceti minut sám dohromady. Pro zákazníky jsou přes léto přichystány také tematické soutěže o kredity na jídlo přes Wolt, a to na Facebooku a Instagramu. „V image videích, na které narazí hlavně diváci v pražských a brněnských kinech, jsme chtěli vizuálně a textově zajímavou formou připomenout tři nejpopulárnější jídla Woltu, zákazníka před filmem trochu rozesmát a inspirovat k objednávce přes Wolt, která po dvouhodinovém snímku přijde vždycky vhod,“ přibližuje David Krátký, marketingový ředitel Woltu pro Česko.

Jo, líbí. Má to spád, jeden záběr, linka jídlo a jakejsi Wolt, zbytek si najdu, doufám na mobilu. Za mě maká.
Pavel Jechort

No. Určitě to zaujme, je to jiné... a trochu znepokojivé. Po zhlédnutí spotů jsem nějak přestala mít hlad (například detail nahého chodila). Mám poněkud konzervativní názor, že kampaně o jídle by měly vzbuzovat chuť na jídlo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprNápad. Radujme se. Mně tedy propozice ‘kručí vám v břiše, objednejte si jídlo a do 30 minut ho přivezeme’ úplně žíly nerve, ale znám lidi, kterým je jedno, co jedí. Takže pro ně cajk.
Míla Knepr (Silver Pack)

Martin FrkoTak hurá. Se asi pizznu. Jak dlouho je Wolt na českém trhu? Půl roku? A dneska u něj všichni objednáváme obědy i večeře. A i když už ani reklamu nepotřebuje, tak tahle je extrémně povedená. Vtipná, chytrá a originální. Rozhodně víc než pizza s ananasem.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Jo, jo, jo, stranou od velkejch brífů vznikaj dobrý věci a tohle je jedna z nich. Už dlouho jsem neslyšel v reklamě hlášku, ale tahle s prasetem a ananasem je výborná.
Ondřej Souček

Rýmuje rozvoz, rýmuje. Ale jo. Hovězí je slabší, zbytek dobrej.
Vilém Rubeš

Má to svůj styl, který mě úplně neoslovuje, ale oceňuji, že Wolt jde svojí cestou.
Michal Šoller (Cognito)

2. Dráhy propaguje Metoděj Constantin (41 %)

České dráhy se s novou aplikací Vlakem na výlet pustily do letní kampaně pro mladé. Jejím účelem je seznámit studenty do 26 let s možností jezdit vlakem na prázdninové výlety za koupáním, hudebními festivaly, gastronomií a sportem, kterými je aplikace doslova nabitá. Navíc je upozorňují i na stálou 75% slevu na jízdném. Za kampaní, jež vznikla v rekordně krátké době a vyžadovala značnou flexibilitu zúčastněných, stojí agentura Havas. S kampaňovým spotem se mladí setkají převážně v online médiích, na sociálních sítích, v hudební televizi Óčko a v letních kinech po celé republice. Průvodcem spotu je Matěj Masařík alias Metoděj Constantin, moderátor, copywriter, herec a improvizátor v jedné osobě, který mimochodem vyhrál i mistrovství republiky ve slam poetry a stal se i českým šampionem mezinárodní rapové soutěže End of the Weak. Jeho rýmovaný slamový přednes z online spotu se dostal v mírně upravené verzi i do rádií.

Počáteční skepse mě přešla, když jsem si stáhnul apku. Normálně to není vůbec blbé, jak bych očekával. Za reklamou je i produkt, se kterým se dá opravdu zabavit. Jsem z toho trochu vyvedený z míry. A ještě u Českých drah.
Pavel Jechort

Ke všem machrům v oboru slam poetry chovám hluboký respekt. Ale prosím, zůstaňte raději v klubech, barech a hospodách. Podstatou slam poetry je podle mého názoru spontánní reakce publika na spontánní verše. Kampaň Woltu i Českých drah ukazuje, že snaha přenést tento fenomén do marketingových kampaní nebyl dobrý nápad, odcházím na Západ, sorry jako, já jsem pako.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprNějak se nám tady rozmáhá takový ‘nešvar’ - slam poetry do každé reklamy. Tenhle kus reklamy mě nebaví. Přijde mi nahraný, neupřímný, prkenný a podezřele rozjuchaný. Naštěstí nejsem cílovka, takže můžu koukat a nechat se bavit super opusy s panem Vetchým a hádankami, kampak že se to jede na výlet.
Míla Knepr (Silver Pack)

Martin FrkoSlamovat je asi módní dneska, jen aby se z toho nestala obehraná deska. A přestože je Metoděj skvělý slampoetr, tady mu to nějak nevěřím. Chybí tomu šmrnc, který měl Wolt. Na druhou stranu je to skvělá příležitost, jak oslovit mladé lidi, kteří se jinak snaží Českým drahám vyhnout obloukem.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

A tohle je akorát rýmovačka, není to špatný, ale trochu obyčejný.
Ondřej Souček

Když dva rýmujou, není to totéž. Naskočila mi kopřivka. Přesvědčivé jak ty nafocené ručníky na vlakových WC.
Vilém Rubeš

Na mě to nějak nelepí. Doufám, že to není tím, že už nejsem mlád.
Michal Šoller (Cognito)

3. Givi Kross a Jordan Haj tlačí apku (38 %)

Portál Bezrealitky umožňující prodej a pronájem nemovitostí svépomocí, představil letní kampaň. Jejím cílem je upozornit především na rychlost a jednoduchost transakce, kterou web nabízí i díky své mobilní aplikaci pro Android a iOS. Kampaň byla nasazena v červnu a červenci jako online sponzoring a také na billboardech, citylightech a v rozhlase.

Venkovní reklama portálu Bezrealitky

Venkovní reklama portálu Bezrealitky

Kampaň vznikla spoluprací interního marketingového týmu a agentury FYI Prague, režii zajistili Givinar Kříž a Jordan Haj. Bezrealitky garantují úspěšnost propojení majitele se zájemci od poloviny loňského roku. Naprostá většina domů a bytů u nich totiž najde kupce do jednoho měsíce od zveřejnění nabídky, déle než tři měsíce svého kupce hledají jen 2 % nemovitostí. V případě nájemního bydlení se vážní zájemci ozvou zpravidla do pěti dní. Pokud by nedošlo k propojení zájemce a majitele do tří měsíců, prodlouží Bezrealitky zdarma platnost inzerátu.

„Zvolili jsme kombinaci jednoduchého sdělení pro outdoor, kde pokračujeme v přímé komunikaci naší garance, se vtipným rozvedením hlavních benefitů pomocí příběhů v audiovizuální části kampaně. Chceme jasně ukázat, jak rychlý a jednoduchý je díky Bezrealitky prodej i pronájem nemovitostí,“ popisuje Hendrik Meyer, šéf webu Bezrealitky. „Máme to štěstí, že znalost naší značky i služby je konstantně vysoká, proto si můžeme dovolit v některých formátech redukovat sdělení na tu nejelementárnější úroveň. A zbylé pak využít k tomu, abychom naopak předali náladu a tonalitu naší značky.“

Hele jo, vidím tam jednoduchost, úsporu času a fakt, že mě neoškube agent. Nevím, jestli je to tak ve skutečnosti, ale minimálně bych vyzkoušel. Navíc jde o můj oblíbený formát 20 vteřin a pravidlo, že když to nedokážeš říct tak rychle, nemá smysl říkat nic.
Pavel Jechort

Srozumitelná, jednoduchá kampaň, za kterou se nikdo nemusí stydět. Ovšem venkovní billboardy, to je jiná písnička. Grafické provedení claimu je přímo z pekla. A celé je to sterilní a nenápadité.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprPekelné klišé, pekelná nuda. Škoda slov.
Míla Knepr (Silver Pack)

Martin FrkoJá si nemůžu pomoct, ale ten zelený pruh, já tam prostě vidím Air Bank. Ale k věci - sdělení je jednoduché, názorné, nemám se kde ztratit a vím přesně, jak to na Bezrealitky chodí. Skvěle zvládnuté, není tam nic navíc.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Tak tohle je první reklama, v níž hraje hlavní roli sklenice vody. Soustředil jsem se pouze na neklidné vlnění hladiny, sekundárně jsem si užíval další obsah stolu. Je jen mi líto, že nevyzbylo na ananas a sklenici se šumící tabletou celaskonu.
Ondřej Souček

Takový ten pocit, kdy to předříkáváte půl slova před voiceoverem, protože banál. A prodávat byt mezi kávičkou a dortíkem? Věru věrohodné!
Vilém Rubeš

Jednoduché a jasné. Někdy není potřeba vymýšlet bůhvíco, a přesto to bude fungovat.
Michal Šoller (Cognito)

4. Tomáš Třeštík fotil pro pražské letiště (35 %)

Letiště Praha: Pomáháme vám být zážitkům blíž (Loosers)

Letiště Praha: Pomáháme vám být zážitkům blíž (Loosers)

Letiště Praha: Pomáháme vám být zážitkům blíž (Loosers)

Letiště Praha: Pomáháme vám být zážitkům blíž / Benátky (Loosers)

Letiště Praha: Pomáháme vám být zážitkům blíž (Loosers)

Letiště Praha: Pomáháme vám být zážitkům blíž / Moře (Loosers)

Letiště Praha: Pomáháme vám být zážitkům blíž (Loosers)

Letiště Praha: Pomáháme vám být zážitkům blíž / Tibet (Loosers)

Letiště Praha startuje novou letní imagovou kampaň. Běží po dobu hlavní letní sezóny, tedy od 1. července, vytvořila ji agentura Loosers, fotografoval Tomáš Třeštík a stejně jako loni v ní vystupují zaměstnanci skupiny Letiště Praha. „Zaměstnance zapojujeme do našich kapaní pravidelně. Denně pečují o komfort a bezpečnost cestujících, kteří si tak mohou plnit své cestovatelské sny,“ říká Ondřej Svoboda, manažer marketingové komunikace a korporátní identity. 

Základem kampaně jsou čtyři klíčové vizuály. Klasický outdoor obohatí i netradiční plochy, kampaň se objeví i v printu, onlinu, včetně sociálních sítí, a zapojí se do ní významní cestovatelé a influenceři. Završí ji připravovaný cestovatelský festival, který se uskuteční přímo na Letišti Praha letos v září. Motto kampaně Pomáháme vám být zážitkům blíž souvisí se snahou letiště neustále rozšiřovat přímá letecká spojení s cílem uspokojit neustále rostoucí poptávku po cestování. Přímých linek z Prahy je nyní v letovém řádu do víc než 160 míst po celém světě.

„V našich aktivitách a kampaních se dlouhodobě zaměřujeme na to, abychom Letiště Praha posouvali ve vnímání široké veřejnosti jako partnera v cestování, který se stará o bezpečí i komfort cestujících od prvních okamžiků jejich dovolené. V aktuální kampani využíváme silných emocí spojených s cestováním a ukazujeme, jak snadné je díky pohodlnému spojení z Prahy objevovat svět,“ doplňuje Iva Bízová, kreativní ředitelka Loosers.

Vizuály celkem fajn, ale absolutně nechápu strategii, respektive odpověď na otázku proč. Přece si nevybírám dovolenou s ohledem na letiště. A když už ho chci vnímat pozitivně, podle briefu, víc mi k tomu pomůže fakt, že tam vše nestojí pětkrát víc, takže se jdu radši napít na záchod a pivo si dám radši až v cílové destinaci.
Pavel Jechort

Devadesátky jsou zpět, vítejte! Náhodu to byla skvělá doba. Ale přece jen jsme se však trochu posunuli a zvláště ten vizuál s mořem a pláží jako dekou bych ještě malinko potunila.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprJo, aspoň vyfocené to je hezky. Ale jinak - nemohu se dopočítat, kolikrát už jsem tohle viděl, a to i v Česku. Že to schválí marketing státního podniku, budiž. Ale že si v agentuře nikdo nedá tu ‘práci’ podívat se aspoň z okna, to mi hlava nebere.
Míla Knepr (Silver Pack)

Martin FrkoLíbí se mi, když se v reklamě objevují lidi, kteří ve firmě přímo pracují, za to palec nahoru. Vizuály jsou čisté, nápadité, ale některé z nich se mi vůbec nespojí s letištěm. Spíš bych za tím viděl nějakou cestovku.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

A odletěj ty lidi vůbec někam? Když jim to přitáhnou na letiště. Je to ale vlastně hezká idea: S Letištěm Praha cestovat nemusíte, zážitky vám dodáme až pod nos.
Ondřej Souček

Letiště je jako čekárna. Nepomáhá mi být blíž zážitkům. To letecká společnost. Letiště by mě mělo jemně a rychle protáhnout nezbytnými procedurami a zabavit mě po zbytek času, než odletím. Ale to je asi málo sexy. Jinak kampaň je to stejně třeskutě blbá jako ta, kde pán v obleku se šnorchlem a potápěčskou maskou na obličeji a ploutvemi na nohách vyčkával odletu. Tupost některých značek je - zdá se - součástí jejich DNA.
Vilém Rubeš

Víc by mi ten nápad seděl k cestovce, ale tak dobře. S vizuály byla práce, jen škoda, že přesto působí fotobankově.
Michal Šoller (Cognito)

5. Nové spoty o „dámské hygieně“ (20 %)

Farmaceutická firma Omega Pharma si na přípravu letní kampaně produktů na intimní hygienu Lactacyd a také přípravků sloužících k péči o pokožku po opalování Panthenol najala online marketingovou agenturu Optimio. Ta vytvořila dvě na sobě nezávislé kampaně. Obě poběží od června do srpna na několika kanálech a cílí na ženy všech věkových kategorií. Všechny kanály kampaně pro Lactacyd spojuje hashtag #prokazdouzenu. Optimio se v obou případech postará o PPC, obsah pro sociální sítě a také o videokampaně určené pro YouTube.

„V případě Lactacydu bychom chtěli zbourat tabu okolo dámské intimní hygieny a otevřít témata, která v této souvislosti ženy řeší,” upřesňuje Jan Bindr, ředitel agentury Optimio. „V rámci kampaně pro Panthenol proběhne několik soutěži. Využijeme i zapojení influencerky Zorky Hejdové,“ dodává. „V kampani pro Panthenol chceme zdůraznit, jak důležité je v tomto období dbát na péči po opalování a jaké výhody tento produkt nabízí v porovnání s konkurencí. U Lactacydu se zaměříme na komunikaci jeho přínosů pro ženy a dívky všech věkových skupin,” přibližuje Bohumila Tomšíčková z Omega Pharma.

Uf, už jsem se bál, že budu jenom chválit, ale teď si už konečně ani já nepřipadám tak svěže, jak bych chtěl. A jsme doma, svět je ještě v pořádku.
Pavel Jechort

‘Pod dlouhém dni si nepřipadám tak svěže, jak bych chtěla.’ Já ani nevím, co na tom komentovat. Vizuály jsou nudné a video složené ze záběrů smutných a naštvaných žen. Spíše než výčet problémů by to chtělo nějaký... nápad.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprTakhle to dopadne, když výkonnostní onlinová agentura bourá klišé... Celé se to dá navzvat Kompilace nejprovařenějších klišé z reklam na dámskou intimní hygienu. Kdyby aspoň agentura potichu utrácela peníze vydělané za tuto reklamu. A just né, oni ještě ‘otevírají témata’, zapojují influencerku a veřejně se tím chlubí.
Míla Knepr (Silver Pack)

Martin FrkoTak trochu z devadesátek. Dalo by se to použít klidně i na deodorant, tělové mléko, nebo cokoliv podobného. Klidně i na bankovní služby. Nenadchne a ani neurazí.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Já bych se touto cestou rád zeptal výrobce, jestli se chystá uvézt i výrobek pro muže. I já si totiž po dlouhém dni nepřipadám svěže. Takže, když už rušit tabu, tak zrušte tohle.
Ondřej Souček

Po celém dni se dostavil pocit dokonalé mrtvolnosti. Tyhle ‘Procter z třetí ruky’ commercialy!
Vilém Rubeš

Vizuály jak z minulého století a spot taky nepůsobí zrovna svěže. Tohle díru do světa neudělá.
Michal Šoller (Cognito)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.