Reklamní příjmy letos stále vykazují dvouciferný růst

Venkovní reklama letos meziročně roste o 24 %, rádio o 14 %, televize o 11 % a tisk o 10 %.

Za prvních osm měsíců letoška meziročně vzrostly reklamní investice do televize o 11 %, do tisku o 10 %, do rádia o 14 % a do venkovních nosičů o 24 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Ukazuje tak trend. Loňský a předloňský rok poznamenala koronakrize.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp leden-srpen 2021 leden-srpen 2022 změna
televize 37,25 41,46 11 %
tisk 11,07 12,20 10 %
rádio 4,67 5,33 14 %
venkovní 2,48 3,07 24 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Reklamní útraty letos v srpnu v televizi meziročně stouply o 7 %, v tisku, v rádiu i na venkovních nosičích shodně o 5 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp srpen 2021 srpen 2022 změna
televize 3,96 4,25 7 %
tisk 1,49 1,56 5 %
rádio 0,61 0,65 5 %
venkovní 0,38 0,40 5 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Největšími inzerenty se v srpnu staly Kaufland, Sazka a Simply You Pharmaceuticals.

Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, srpen 2022

pořadí zadavatel útrata
Kaufland Česká republika 203
Sazka 196
Simply You Pharmaceuticals 155
Lidl Česká republika 154
Albert Česká republika 143
Mountfield 128
Henkel ČR 115
HP Tronic Zlín 107
Procter & Gamble International Operations 106
10  Billa 102

V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Inzertně nejviditelnější kategorií byly v srpnu tradičně řetězce s potravinami a ty s elektronikou, následovaly loterie.

Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, srpen 2022

pořadí kategorie útrata 
1 Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 589
Široký sortiment s převahou elektroniky 278
Loterie 184
Široký sortiment 162
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily 162
Nábytek 142
Datové služby, tarify 134
Běžné, spořící účty 130
Televizní stanice, programy 120
10  Pojištění 120

V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere