Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Reklamní síť BillBoard.cz končí

“Hlavním trendem posledních let pro média je používat služby, které přináší reálné výdělky, a to služba BillBoard.cz nenabízí.”

Jedno z historických rozhraní služby, která na českém internetu fungovala šestnáct let

Jedno z historických rozhraní služby, která na českém internetu fungovala šestnáct let

Logo služby z roku 1996

První logo služby z roku 1996

Aktuální rozhraní služby, uvedené v roce 2009

Aktuální rozhraní služby, uvedené v roce 2009

Výměnná síť internetové reklamy BillBoard.cz po šestnácti letech končí, stane se tak letos v listopadu. Její provozovatel, ostravská akciová společnost Internet BillBoard, se tak rozhodla “vzhledem k polevujícímu zájmu o výměnné sítě a podobně fungující prostředky bez přímé možnosti monetizace”.

Služba BillBoard.cz fungovala na jednoduchém principu výměny reklamních ploch zdarma, mezi dobrovolně zapojenými médii – ať už začínajícími weby, které se tak mohly zviditelnit, anebo těmi zavedenými, velkými, které si tím udržovaly zvyšovaly svou návštěvnost.

Nejvíc služba rostla mezi roky 2004 až 2009. “Prakticky od začátku roku 2010 začal poměrně dramatický odliv webů zapojených do této služby, a proto jsme se rozhodli tuto službu ke konci listopadu 2014 ukončit,” uvedl Tomáš Horák, obchodní ředitel Internet Billboardu.

V systému je stále zapojeno kolem 1.800 serverů. Z toho jen čtyři generují přes milion impresí měsíčně. V dobách největší slávy bylo aktivních až osmkrát víc webů a celkový objem reklamy přesahoval 1,5 miliardy zobrazených ploch měsíčně.

“Hlavním trendem posledních let pro média je používat služby, které přináší reálné výdělky, a to služba BillBoard.cz nenabízí,” je si vědoma firma.

Internet Billboard se nyní zaměřuje na tzv. real-time bidding, tedy automatizovanou aukci online reklamy v reálném čase. Letos mezi své klienty získala třeba Impression Media nebo Českou televizi.