Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Reklamní trh po červenci o 10 % výš než loni

Růst trhu s reklamou dál táhne televize. Největším inzerentem v Česku Procter & Gamble.

V inzerci v českých médiích se za prvních sedm měsíců letošního roku protočilo o 10 % víc, než za totéž období loňska. Uvádí to pravidelný monitoring Nielsen Admosphere, připomeňme přitom, že jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru, čísla tak postihují spíš trend, reálné útraty inzerentů bývají nižší. Agentura navíc opět nezařadila do přehledu mediatyp internet (zohledňuje jen reklamu v rozsahu měření AdMonitoring, tedy jen display reklamu) a odmítla dát i celkový součet útrat na trhu. V trendu se nemění to, že růst táhne televize (meziročně v červenci +5 %, za letošek +14 %). 

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp červenec 2016 červenec 2017 změna leden-červenec 2016 leden-červenec 2017 změna
televize 2,15 2,25 5 % 22,05 25,08 14 %
tisk 1,08 1,08 9,97 10,31 3 %
rádio 0,44 0,45 4 % 3,76 4,01 6 %
venkovní 0,36 0,39 10 % 2,75 2,86 4 %
celkem* 4,03 4,18  4 % 38,53 42,26  10 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. * Propočet je redakční.
Zdroj: Nielsen Admosphere (internet: SPIR-Nielsen Admosphere, televize: ATO-Nielsen Admosphere) · 21. 8. 2017

Na spotřebitele v červenci nejvíc tlačili velcí prodejci potravin, výjimečně vysoko je vzhledem k sezóně alkoholické pivo, léčebné masti a oleje a také festivaly. Naopak o poznání míň než běžně inzerují poskytovalé úvěrů.

Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2017. V milionech Kč

pořadí kategorie hodnota prostoru 
1 Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 234
Široký sortiment s převahou elektroniky 159
Široký sortiment 149
Alkoholické pivo 88
Automobily nižší střední třídy 86
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily 82
Léčebné masti, oleje 80
Obchod, prodej, inzerce 79
Nábytek 76
10  Festivaly 74

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce.
Zdroj: Nielsen Admosphere (internet: SPIR-Nielsen Admosphere, televize: ATO-Nielsen Admosphere) · 21. 8. 2017

Mezi největší inzerenty se v červenci neprobojoval Unilever, v prvním pololetí největší zadavatel. Nejaktivnější byl minulý měsíc producent rychloobrátkového zboží Procter & Gamble, dál obchodní řetězec Lidl a producent léčiv Simply You Pharmaceuticals.

Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červenec 2017. V milionech Kč

pořadí zadavatel (vlastník značky) hodnota prostoru 
Procter & Gamble 96
Lidl Česká republika 81
Simply You Pharmaceuticals 80
Henkel ČR 72
Plzeňský Prazdroj 67
Alza.cz 65
Sazka 63
PepsiCo 60
Hyundai Motor Czech 60
10  Internet Mall 58

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce.
Zdroj: Nielsen Admosphere (internet: SPIR-Nielsen Admosphere, televize: ATO-Nielsen Admosphere) · 21. 8. 2017