Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Reklamní trh spadl o 50 %, zvítězí první vertikála, odhaduje Petr Bažant z Omnicomu

Petr Bažant na dnešní diskusi v pražském divadle Archa

Petr Bažant na dnešní diskusi v pražském divadle Archa

Šéf jedné z největších tuzemských mediálních agentur Omnicom Media Group Petr Bažant ostře nesouhlasí s pohledem výkonného ředitele Seznamu, že krize do českých médií nepřišla, a tvrdí, že cestou pro majitele médií do budoucna je obsáhnout několik mediatypů. Bažantova výměna s výkonným ředitelem Seznamu Michalem Feixem proběhla dnes na pražské konferenci Czech Internet Forum.

„Fakt je takový, že je třeba se na to dívat z investic zvenčí, z Evropské unie, Spojených států. Celý mediální trh byl dosud nastavený na obrovské investice do regionu střední a východní Evropy, a tohle je pryč. Na podzim 2008 se začalo přiškrcovat a nadnárodní korporace, kterých je tu mezi inzerenty většina, začaly řešit, která země je pro ně důležitá. Česká republika není a nebude mezi top 5 zemí v evropě, krize na nás dolehla značně,“ prohlásil generální ředitel Omnicomu Bažant.

„Trh šel dolů o 50 %, to je náš odhad. Podle nás to krize je,“ řekl také.

* Internet zahrnuje display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring ** Admosphere, s.r.o. od ledna 2013 nově přešla na nezávislý monitoring rozhlasu, meziroční srovnání tedy není možné, v současné době je do monitoringu zařazeno 85 rozhlasových stanic bez vlastní inzerce Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, a.s., ceny TV dle sledovanosti: ATO-Mediaresearch, a.s.)

* Internet zahrnuje display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring
** Admosphere, s.r.o. od ledna 2013 nově přešla na nezávislý monitoring rozhlasu, meziroční srovnání tedy není možné, v současné době je do monitoringu zařazeno 85 rozhlasových stanic bez vlastní inzerce
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, ceny TV dle sledovanosti: ATO-Mediaresearch)

Zpoplatnění online zpráv nebo značný nárůst příjmů z inzerce výhradně na internetu není podle něj řešení – na webu pozoruje komoditizaci zpravodajství a proto představa, že tu „během roku vznikne perpetuum mobile na peníze“, je podle něj mylná. Lepší pro vlastníky bude doručovat své produkty nejrůznějšími typy médií.

„Kdo udělá první vertikálu, tedy bude mít print, online a televizi, začne vysávat peníze z trhu. Je tu prostor pro dvě tři vertikály,“ předestřel svou představu. „Může to být Mafra s panem Babišem. Pan Lukačovič, který sedí na zajímavé dividendě, za níž si může koupit zásadní médium. Může to být Prima, pokud se rozhodne rozšiřovat, může to být pár dalších finančních skupin,“ odhadl.