Ceníková hodnota reklamního prostoru je v prvním čtvrtletí 2012 o 1,87 % nižší než ve srovnatelném odobí loňska. Růst vykazuje televize a internet, rozhlas, tisk a venkovní reklama klesají. Zaznamenal to monitoring společnosti Admosphere.
Hodnota rozhlasového inzertního prostoru (bez regionálních kampaní) klesla téměř o čtvrtinu. Tisk meziročně vykázal snížení zhruba o sedminu a segment venkovní reklamy si pohoršil o pět procent.
Růstem se naopak mohou pochlubit mediatypy televize a internet. Ceníková hodnota televizního prostoru se navýšila skoro o šest procent. Hodnota internetové display reklamy (tedy bez výkonnostní reklamy, katalogů a pay-per-click reklamy) vzrostla dokonce o 16,4 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru však nemusí vypovídat o investicích do reklamy, údaje z monitoringu Admosphere ukazují spíš trend, než skutečně proinzerované částky. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.
CENÍKOVÁ HODNOTA REKLAMNÍHO PROSTORU V MÉDIÍCH, V MILIARDÁCH KČ | |||
mediatyp | 1. kvartál 2011 | 1. kvartál 2012 | změna |
televize | 5,79 | 6,11 | +5,6 % |
tisk | 4,26 | 3,68 | -13,5 % |
internet | 0,85 | 0,99 | 16,4 % |
venkovní | 0,84 | 0,79 | -5,4 % |
rozhlas | 0,27 | 0,20 | -24,8 % |
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. |