V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Reklamní trh v pololetí rostl o 7 %

Tahounem je televize, která ovšem loni vinou Novy výrazně poklesla.

Tuzemský trh s reklamou v pololetí vzrostl téměř o 7 %, ukazují čerstvá čísla monitoringu inzerce firmy Admosphere. Vyplývají z porovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru - ukazují tak trend, skutečné sumy utracené za reklamu jsou nižší. Souhrnná ceníková hodnota reklamního prostoru v tuzemských médiích byla v prvním pololetí 31,7 miliardy Kč.

CENÍKOVÁ HODNOTA REKLAMNÍHO PROSTORU, V MILIARDÁCH KČ
mediatyp 1. pololetí 2013 1. pololetí 2014 změna
televize 13,156 15,227 15,7 %
tisk 8,520 8,210 -3,6 %
internet* 3,069 3,048 -0,7 %
rádio 2,774 2,962 6,8 %
venkovní 2,240 2,296 2,5 %
* Internet zahrnuje jen display (bannerovou) reklamu v rozsahu AdMonitoringu. Zdroj: Admosphere (internet: SPIR-Mediaresearch, televizní sledovanost: ATO-Mediaresearch). Bez vlastní inzerce.

Televiznímu trhu se podle zveřejněných údajů daří nahradit výpadek z loňského roku, který byl poznamenán propadem reklamních investic v souvislosti s tehdejší změnou obchodní politiky televize Nova. Televizní trh se loni podle Admosphere zmenšil o 8 %. Letos inzerce v televizi naopak podle ceníkového srovnání patří k tahounům celého reklamního odvětví.

Televizní reklama si polepšila nejvíc, růst zaznamenaly i rozhlas a venkovní reklama. Další propad postihl tisk, mírně klesala také bannerová reklama na internetu.