V neděli po osmé začal na televizi Nova nový detektivní seriál z prostředí advokátní kanceláře Dáma a Král. V hlavních rolích Matěj Hádek, Tereza Hofová a Miroslav Donutil. Hlavním scenáristou je Štefan Titka, hlavním režisérem je Vladimír Michálek, producentem Bionaut Vratislava Šlajera, který pro Českou televizi dělal Svět pod hlavou a s Donutilem Doktora Martina.

Reklamní trh v srpnu vzrostl meziročně o 5 %

V inzerci v českých médiích se za prvních osm měsíců letošního roku protočilo o 9 % víc než za totéž období loňska, v srpnu to bylo o 5 % víc. Uvádí to pravidelný monitoring Nielsen Admosphere, připomeňme přitom, že jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru, čísla tak postihují spíš trend, reálné útraty inzerentů bývají nižší. V trendu se nemění to, že růst táhne televize (meziročně v srpnu +11 %, za letošek +14 %). Jediný mediatyp, který byl v srpnu níž než loni, je tisk (-6 %).

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp srpen 2016 srpen 2017 změna leden-srpen 2016 leden-srpen 2017 změna
televize 2,26 2,52 11 % 24,31 27,60 14 %
tisk 1,42 1,33 -6 % 11,39 11,64 2 %
rádio 0,50 0,51 2 % 4,26 4,52 6 %
internet 0,44 0,49 11 % 3,93 4,35 11 %
venkovní 0,38 0,42 9 % 3,13 3,28 5 %
celkem* 5,01 5,27  5 % 47,02 51,39  9 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce.
Zdroj: Nielsen Admosphere (internet: SPIR-Nielsen Admosphere, televize: ATO-Nielsen Admosphere) · 29. 9. 2017

Na spotřebitele i v srpnu nejvíc tlačili velcí prodejci potravin, oproti červenci jsou zpět mezi největšími inzerenty poskytovatelé úvěrů. Před podzimní sezónou jsou inzertně vidět i provozovatelé televizí.

Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, srpen 2017. V milionech Kč

pořadí kategorie hodnota prostoru 
1 Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 246
Široký sortiment s převahou elektroniky 223
Široký sortiment 170
Úvěry, obchodní úvěry 159
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily 147
Nábytek 110
Televizní stanice, programy 77
Loterie 73
Alkoholické pivo 72
10  Obchod, prodej, inzerce 70

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce.
Zdroj: Nielsen Admosphere (internet: SPIR-Nielsen Admosphere, televize: ATO-Nielsen Admosphere) · 29. 9. 2017

V srpnu si stejně jako v červenci dal pauzu Unilever, v prvním pololetí největší zadavatel reklamy v Česku. Nejaktivnější byl minulý měsíc výrobce zahradní techniky a vybavení Mountfield, následovala loterijní společnost Sazka a největší tuzemský e-shop Alza.cz.

Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, srpen 2017. V milionech Kč

pořadí zadavatel (vlastník značky) hodnota prostoru 
Mountfield 118
Sazka 102
Alza.cz 94
Procter & Gamble 89
Lidl Česká republika 86
Ferrero Česká 76
Kaufland Česká republika 72
PepsiCo 72
Plzeňský Prazdroj 69
10  Simply You Pharmaceuticals 66

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce.
Zdroj: Nielsen Admosphere (internet: SPIR-Nielsen Admosphere, televize: ATO-Nielsen Admosphere) · 29. 9. 2017