Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Reklamní trh za pololetí narostl o 15 %

Mezi největší inzerenty se dostala Alza.cz a Kofola, víc byli vidět také pořadatelé festivalů.

V českých médiích se za první letošní půlrok prodalo inzerce o 15 % víc než loni, aspoň měřeno ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Čerstvá čísla, další z těch, která každý měsíc vydává agentura Nielsen Admosphere, ukazují především na trend, skutečné výdaje ve skutečnosti bývají kvůli různým typů slev nižší. Aktuální údaje také říkají, že růst trhu dál táhne televize (v pololetí meziročně o 19 % víc) a že trh za první letošní pololetí svůj meziroční růst postupně zpomaluje (v lednu +18 %, v únoru +17 %, v březnu +16 %, v dubnu +16 %, v květnu +15 %).

Mezi největší inzerenty se v červnu dostal internetový prodejce hlavně elektroniky Alza.cz a také producent nealka Kofola. Mezi segmenty pozorujeme zvýšenou inzertní aktivitu pořadatelů festivalů.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, červen 2016