Reklamní útraty letos v květnu stouply v televizi stouply o 29 %, v tisku o 43 %, v rádiu o 21 % a na venkovních nosičích o 32 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Výrazný nárůst je dán hlavně tím, že loňský květen poznamenala omezení kvůli koronaviru.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | květen 2020 | květen 2021 | změna |
televize | 4,74 | 6,10 | 29 % |
tisk | 1,17 | 1,68 | 43 % |
rádio | 0,61 | 0,74 | 21 % |
venkovní | 0,27 | 0,35 | 32 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Za prvních pět měsíců letoška rostly reklamní útraty v televizi, tisku a rádiu o jednotky procent. Venkovní reklama letos zatím zaznamenává pokles zhruba o pětinu.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-květen 2020 | leden-květen 2021 | změna |
televize | 23,44 | 24,86 | 6 % |
tisk | 6,00 | 6,53 | 9 % |
rádio | 2,65 | 2,75 | 4 % |
venkovní | 1,63 | 1,29 | -21 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největšími inzerenty v květnu byly maloobchodní řetězce Kaufland, Albert a Lidl, následoval online prodejce oblečení About You.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, květen 2021
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Kaufland Česká republika | 187 |
2 | Albert Česká republika | 153 |
3 | Lidl Česká republika | 153 |
4 | About You | 138 |
5 | Alza.cz | 137 |
6 | Plzeňský Prazdroj | 134 |
7 | HP Tronic Zlín | 131 |
8 | Vodafone Czech Republic | 122 |
9 | Mountfield | 120 |
10 | Sazka | 119 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií v květnu byly řetězce s potravinami, pak ty s elektronikou, za nimi prodejci úvěrů.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, květen 2021
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 578 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 377 |
3 | Úvěry, obchodní úvěry | 240 |
4 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 225 |
5 | Alkoholické pivo | 194 |
6 | Široký sortiment zboží s převahou oděvů a módních doplňků | 192 |
7 | Běžné, spořicí účty | 181 |
8 | Široký sortiment | 177 |
9 | Terénní automobily a SUV | 140 |
10 | Bankovní a spořitelní služby | 133 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
