Reklamní útraty letos v červnu stouply v televizi stouply o 11 %, v tisku o 18 %, v rádiu o 12 % a na venkovních nosičích o 23 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Nárůst je dán hlavně tím, že loňský červen poznamenala omezení kvůli koronaviru.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | červen 2020 | červen 2021 | změna |
televize | 4,89 | 5,41 | 11 % |
tisk | 1,52 | 1,80 | 18 % |
rádio | 0,69 | 0,77 | 12 % |
venkovní | 0,37 | 0,45 | 23 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Za první pololetí letoška meziročně rostly reklamní útraty v televizi o 7 %, v tisku o 11 % a v rádiu o 5 %, naopak v oblasti venkovní reklamy zůstávají pod výkonem loňského prvního pololetí. Venkovní reklama letos zatím zaznamenává pokles o 13 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-červen 2020 | leden-červen 2021 | změna |
televize | 28,33 | 30,27 | 7 % |
tisk | 7,51 | 8,33 | 11 % |
rádio | 3,34 | 3,52 | 5 % |
venkovní | 2,00 | 1,74 | -13 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největšími inzerenty v červnu byly maloobchodní prodejci Kaufland, Alza.cz a Albert. Do první desítky se vklínilo také ministerstvo zdravotnictví, a to kvůli státní kampani na očkování proti covidu.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červen 2021
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Kaufland Česká republika | 187 |
2 | Alza.cz | 157 |
3 | Albert Česká republika | 152 |
4 | Sazka | 141 |
5 | Lidl Česká republika | 136 |
6 | Henkel ČR | 135 |
7 | Simply You Pharmaceuticals | 121 |
8 | HP Tronic Zlín | 120 |
9 | Ministerstvo zdravotnictví ČR | 117 |
10 | Mountfield | 110 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií v červnu byly řetězce s potravinami, pak ty s elektronikou, za nimi prodejci větších aut.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, červen 2021
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 565 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 392 |
3 | Terénní automobily a SUV | 217 |
4 | Online sázky, herny | 179 |
5 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 166 |
6 | Široký sortiment zboží s převahou oděvů a módních doplňků | 153 |
7 | Široký sortiment | 147 |
8 | Běžné, spořicí účty | 146 |
9 | Alkoholické pivo | 144 |
10 | Úvěry, obchodní úvěry | 131 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
