Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

Reklamní útraty v televizi letos rostou o 9 %

Televize a out-of-home jako reklamní mediatypy meziročně rostou, rádio a tisk klesají.

V tuzemských televizích se za prvních pět měsíců letošního roku protočilo o 9 % inzertních peněz víc než za totéž období loňska. Meziročně rostla také venkovní reklama, o 3 %. Naopak pokled zaznamenalo rádio (o 1 %) a tisk (3 %). Uvádí to pravidelný monitoring Nielsen Admosphere, připomeňme přitom, že jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru, čísla tak postihují trend, reálné útraty inzerentů bývají nižší.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp květen 2018 květen 2019 změna leden-květen 2018 leden-květen 2019 změna
televize 4,86 5,53 14 % 20,70 22,54 9 %
tisk 1,87 1,88 1 % 7,71 7,47 -3 %
rádio 0,74 0,76 2 % 3,22 3,20 -1 %
venkovní 0,53 0,54 1 % 2,08 2,13 3 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere · 27. 6. 2019