Reklamní útraty v televizi letos zatím rostou o 4 %

V říjnu podle Nielsen Admosphere objem inzerce v televizi poklesl, celoročně zatím stoupá.

Za prvních 10 měsíců letoška meziročně rostly reklamní útraty v televizi o 4 %, v tisku o 9 % a v rádiu o 8 %. Naopak venkovní reklama zůstává pod loňským výkonem, letos stále ještě zaznamenává pokles celkově o 3 %.

Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Loňský rok poznamenala omezení kvůli koronaviru. 

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp leden-říjen 2020 leden-říjen 2021 změna
televize 48,62 50,45 4 %
tisk 13,55 14,84 9 %
rádio 5,89 6,38 8 %
venkovní 3,63 3,53 -3 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Reklamní útraty letos v říjnu v televizi meziročně klesly o 3 % a stouply v tisku o 13 %, v rádiu o 24 % a na venkovních nosičích o 19 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp říjen 2020 říjen 2021 změna
televize 7,40 7,21 -3 %
tisk 1,69 1,90 13 %
rádio 0,66 0,82 24 %
venkovní 0,44 0,53 19 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Největšími inzerenty v říjnu byly maloobchodní řetězce Lidl a Kaufland a telekomunikační operátor T-Mobile.

Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, říjen 2021

pořadí zadavatel útrata
Lidl Česká republika 271
Kaufland Česká republika 223
T-Mobile Czech Republic 203
HP Tronic Zlín 182
Alza.cz 173
Sazka 166
Albert Česká republika 161
Billa 158
Ferrero Česká 155
10  Procter & Gamble International Operations 141

V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Inzertně nejviditelnější kategorií v říjnu byly řetězce s potravinami a ty s elektronikou, následovala nabídka úvěrů.

Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, říjen 2021

pořadí kategorie útrata 
1 Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 792
Široký sortiment s převahou elektroniky 462
Úvěry, obchodní úvěry 332
Široký sortiment 217
Široký sortiment zboží s převahou oděvů a módních doplňků 200
Běžné, spořicí účty 170
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily 162
Nábytek 160
Datové služby, tarify 159
10  Terénní automobily a SUV 158

V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere