Za prvních 10 měsíců letoška meziročně rostly reklamní útraty v televizi o 4 %, v tisku o 9 % a v rádiu o 8 %. Naopak venkovní reklama zůstává pod loňským výkonem, letos stále ještě zaznamenává pokles celkově o 3 %.
Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Loňský rok poznamenala omezení kvůli koronaviru.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-říjen 2020 | leden-říjen 2021 | změna |
televize | 48,62 | 50,45 | 4 % |
tisk | 13,55 | 14,84 | 9 % |
rádio | 5,89 | 6,38 | 8 % |
venkovní | 3,63 | 3,53 | -3 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Reklamní útraty letos v říjnu v televizi meziročně klesly o 3 % a stouply v tisku o 13 %, v rádiu o 24 % a na venkovních nosičích o 19 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | říjen 2020 | říjen 2021 | změna |
televize | 7,40 | 7,21 | -3 % |
tisk | 1,69 | 1,90 | 13 % |
rádio | 0,66 | 0,82 | 24 % |
venkovní | 0,44 | 0,53 | 19 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největšími inzerenty v říjnu byly maloobchodní řetězce Lidl a Kaufland a telekomunikační operátor T-Mobile.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, říjen 2021
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Lidl Česká republika | 271 |
2 | Kaufland Česká republika | 223 |
3 | T-Mobile Czech Republic | 203 |
4 | HP Tronic Zlín | 182 |
5 | Alza.cz | 173 |
6 | Sazka | 166 |
7 | Albert Česká republika | 161 |
8 | Billa | 158 |
9 | Ferrero Česká | 155 |
10 | Procter & Gamble International Operations | 141 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií v říjnu byly řetězce s potravinami a ty s elektronikou, následovala nabídka úvěrů.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, říjen 2021
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 792 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 462 |
3 | Úvěry, obchodní úvěry | 332 |
4 | Široký sortiment | 217 |
5 | Široký sortiment zboží s převahou oděvů a módních doplňků | 200 |
6 | Běžné, spořicí účty | 170 |
7 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 162 |
8 | Nábytek | 160 |
9 | Datové služby, tarify | 159 |
10 | Terénní automobily a SUV | 158 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

TV Seznam uvádí vlastní seriál „o ukrutně statečných myslivcích“ Revír

Komentátor David Klimeš odchází z Aktuálně.cz

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec
