Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Reklamní útraty v televizi v pololetí rostly o 8 %

Televize a out-of-home jako reklamní mediatypy meziročně rostou, rádio a tisk klesají.

V tuzemských televizích se za prvních šest měsíců letošního roku protočilo o 8 % inzertních peněz víc než za totéž období loňska. Meziročně rostla také venkovní reklama, o 4 %. Naopak pokles zaznamenalo rádio (o 2 %) a tisk (3 %). Uvádí to pravidelný monitoring Nielsen Admosphere, připomeňme přitom, že jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru, čísla tak postihují trend, reálné útraty inzerentů bývají nižší.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč

mediatyp 1. pololetí 2018 1. pololetí 2019 změna
televize 25,23 27,25 8 %
tisk 9,52 9,29 -3 %
rádio 3,97 3,89 -3 %
venkovní 2,53 2,63 4 %

Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere · 18. 7. 2019